تفاوت ایمپلنت ها در هزینه - دکتر مژگان آزادخواه

تفاوت ایمپلنت ها در هزینه

تفاوت ایمپلنت ها در هزینه

 

دکتر مژگان آزادخواه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر مژگان آزادخواه کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

هدف دندانپزشکى مدرن بهبود زیبایى صورت و دندان، راحتى، بهبود قدرت تکلم، سلامت طبیعى بیمار، افزایش اعتماد به نفس و انجام بهتر بلع غذا است که این اهداف با حذف پوسیدگى از دندان ها یا جایگزینى دندانها میسر مى شود. اگر به هر دلیلى دندان با انجام حذف پوسیدگى و ترمیم قابل نگهدارى نباشد اقدام به کشیدن دندان و جایگزین کردن آن توسط ایمپلنت مى شود. افزایش نیاز و استفاده از درمانهاى مرتبط با ایمپلنت به عوامل متعددی وابسته است که مى توان به این موارد اشاره کرد:

یکى اینکه طول عمر جمعیت مسن جامعه بیشتر شده است و پیامدهاى روحى و روانى ازدست دادن دندان ونیاز و خواست افرادى که در نسل جدید پا به سن مى گذارند و همچنین افزایش آگاهى عموم مردم تاثیر بسزایى در درمانهاى ایمپلنت دارد.

ایمپلنت دندان به جایگزینی ریشه دندان اطلاق می شود، ایمپلنت ها پایه های مقاوم تایتانیومی هستندکه به عنوان پایه اصلی دندان استفاده می شوند. جهت قراردادن ایمپلنت در فک نیاز به جراحی در آن ناحیه توسط دندانپزشک مجرب است که حدود دو تا سه ماه زمان لازم است که اطراف ایمپلنت استخوان سازی صورت بگیرد و سپس مراحل ساخت روکش روی ایمپلنت آغاز می شود. بیماران بایدازسلامت لثه، مقدار و حجم استخوان کافی برای نگهداری ایمپلنت برخوردار باشند. اشخاصی که اعتیاد به دخانیات، بیماری هایی مانند دیابت کنترل نشده بیماریهای قلبی، سابقه درمان طولانی با کورتن و یا در ناحیه سر و گردن تحت درمان با اشعه قرار گرفته اند باید پزشک خود را از این موضوع مطلع کنند.

ایمپلنت های معتبر دارای استخوان سازی مناسب در اطرافشان هستند تحلیل استخوان در اطراف آنها کمتر و یا در حد صفر است. بنابراین میزان شکست کمتری نیز دارا هستند.

ایمپلنت باعث تحریک استخوان سازی در محل بی دندانی می شود و همچین ساختار فک و صورت حفظ می شود نبود دندان باعث کاهش ارتفاع فک و پیری زودرس می شود. ویزیت های منظم بعد از جایگذاری ایمپلنت و پروتز برای ارزیابی و نظارت بر بهداشت دهان خوب بعد از درمان ضروری است. بافت سالم باید فاقد التهاب ثانویه به پلاک و شکل گیری جرم باشد. قدرت و چسبندگی جرم به اطراف ایمپلنت معمولاً ضعیف تر و سست تر از چسبندگی جرم به ناهمواریهای سطح دندان طبیعی هست. بارعایت مناسب بهداشت دهان در صورت وجود جرم های زیر لثه ای باید مقدار آنها حداقل باشد چون معمولاً جرم در داخل تیتانیوم مدفون نمی شود، با رعایت بهداشت دهان مناسب باید از تجمع جرم های سنگین جلوگیری کرد. ایمپلنت دندان به مانند دندانهای طبیعی نیاز به مسواک زدن و استفاده منظم از نخ دندان، شستشو با دهان شویه های آنتی باکتریال و ویزیت های منظم توسط پزشک معالج دارد.

 

تفاوت انواع ایمپلنت ها

یکی از مواردی که باعث می شود بیماران در انتخاب نوع ایمپلنت مردد باشند تنوع زیاد ایمپلنت است که در واقع تفاوت انواع ایمپلنت ها در قیمت و کیفیت آنهاست. ایمپلنت ها بر اساس اینکه ساخت چه کشوری باشند و یا تفاوت در سطح و یا میزان آلیاژ با هم تفاوت دارند که این تفاوت روی قیمت آنها تاثیر گذاشته و باعث می شود که قیمت آنها ارزانتر یا گرانتر باشد.

مهمترین مسئله در انتخاب نوع ایمپلنت کیفیت ایمپلنت و پشتیبانی کشور سازنده آن است. گاهی اوقات جهت کاشت دندان اگر استخوان کافی در فک وجود نداشته باشد لازم است که از مواد پیوند استخوان در ناحیه ایمپلنت استفاده شود که هزینه ایمپلنت دندان بر اساس تعداد ایمپلنت مورد نیاز پیوند استخوان و نوع ایمپلنت متغیر است.

دکتر مژگان آزادخواه

  دكتر مژگان آزادخواه جراح دندانپزشك، فارغ التحصيل سال ١٣٧٥ از دانشگاه دندانپزشكى مشهد و شماره نظام پزشكى ٥٧٦٨٨ داراى ٢٣ سال سابقه كار در حيطه دندانپزشكى با تجربه بالا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • محسن دریادل

    سلام دکتر جان بنده حقیقت چون اعتیاد داشتم دندانی نمونده واونی هم که مونده خودم میبینم میترسم کاش میش عکسش ببینیود اینا چیکارکنم

  • لغو پاسخ
دکتر مژگان آزادخواه