روغن نارگیل؛ درمان طبیعی ذات ‌الریه

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد روغن نارگیل باعث می‌شود که دوران بهبودی بیمارانی که ذات ‌الریه دارند سریع‌تر طی شود. طی این تحقیق، بر روی برنامه‌ی غذایی حاوی روغن نارگیل ۴۰ کودک ۳ ماهه تا ۵ ساله تحقیقاتی انجام شد. آزمایش‌ها نشان داده بود که همه‌ی بچه‌ها ذات ‌الریه دارند. ذات‌ الریه، عفونت ریوی است که فرد در فضای خارج از بیمارستان به آن مبتلا می‌شود. تمامی این بچه‌ها با آمپیسیلین آنتی‌بیوتیک خاصی تحت درمان قرار گرفتند. به نیمی از این بچه‌ها بر اساس وزن‌شان، مقداری روغن نارگیل داده و این روال سه روز متوالی ادامه داشت.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد روغن نارگیل باعث می‌شود که دوران بهبودی بیمارانی که ذات ‌الریه دارند سریع‌تر طی شود. طی این تحقیق، بر روی برنامه‌ی غذایی حاوی روغن نارگیل ۴۰ کودک ۳ ماهه تا ۵ ساله تحقیقاتی انجام شد. آزمایش‌ها نشان داده بود که همه‌ی بچه‌ها ذات ‌الریه دارند. ذات‌ الریه، عفونت ریوی است که فرد در فضای خارج از بیمارستان به آن مبتلا می‌شود. تمامی این بچه‌ها با آمپیسیلین آنتی‌بیوتیک خاصی تحت درمان قرار گرفتند.
به نیمی از این بچه‌ها بر اساس وزن‌شان، مقداری روغن نارگیل داده و این روال سه روز متوالی ادامه داشت. نتایج نشان داد بچه‌هایی که روغن نارگیل مصرف کردند نسبت به آنهایی که چیزی مصرف نکردند، سریع‌تر بهبود یافتد. به طور متوسط، بچه‌هایی که روغن نارگیل به آنها خورانده شد ظرف کمتر از ۳۳ ساعت، وضعیت تنفسی‌شان روال طبیعی پیدا کرد. وضعیت تنفسی سایر بچه‌ها بعد از ۴۸ ساعت عادی شد. باید گفت که خود روغن نارگیل در قالب یک ماده‌‌ی افزودنی ارزان به آنتی‌بیوتیک‌های سنتی بوده و هنوز هیچ عوارض جانبی شناخته‌شده‌ای ندارد.
محققان می‌گویند در حالی‌که یافته‌های آزمایشات‌شان، خصوصا برای آن دسته از افرادی که به دنبال روش‌های طبیعی برای درمان بیماری‌های شایع هستند بسیار جالب است، اما نمی‌توان به طور کامل گفت که این نتایج، نتایج معتبری محسوب می‌شوند. چرا که این آزمایش بر روی تعداد معدودی از کودکان انجام شده بنابراین متغیرهای خاصی در آن لحاظ نشده است. با این حال، این تحقیق‌ها امیدهای زیادی به همراه داشته است. ذات ‌الریه یک بیماری جدی در کودکان بوده و در کشورهای در حال توسعه دلیل اصلی مرگ و میر کودکان محسوب می‌شود. اما راز روغن نارگیل در چیست؟ محققان هنوز به دنبال یافتن جواب این سوالند، فرضیه‌های فعلی به وجود اسید لوریک در آن اشاره دارد که یک ماده‌ی ضدمیکروبی در روغن نارگیل است. این ماده به طور طبیعی باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و تأثیر آنتی‌بیوتیک‌ها در روند درمانی می‌شود. 
(منبع: medicinenet)

نقش ویتامین E در پیشگیری از ذات‌الریه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ