با انواع جراحی‌های ارتوپدی آشنا شوید

maryam01
آیا می‌دانستید که چند نوع روش ارتوپدی وجود دارد و برای چه نقاطی از بدن انجام می‌شود؟ در این‌جا به چندتا از رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. مفصل تعویض مفصل، نوعی جراحی است که در آن بخش‌های خاصی از یک مفصلِ آسیب‌دیده یا ملتهب، مانند مفصل زانو جابجا شده و با یک مفصل مصنوعی که مثل یک مفصل سالم کار می‌کند، جاگزین می‌شود. زانو اگر التهاب مفاصلتان خیلی شدید بود، جراحی تعویض زانو می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان است. در هنگام انجام این جراحی، غضروف مفصلِ زانو با یک بافت پیوندی از جنس پلاستیک یا فلز تعویض می‌شود.

آیا می‌دانستید که چند نوع روش ارتوپدی وجود دارد و برای چه نقاطی از بدن انجام می‌شود؟ در این‌جا به چندتا از رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
مفصل
تعویض مفصل، نوعی جراحی است که در آن بخش‌های خاصی از یک مفصلِ آسیب‌دیده یا ملتهب، مانند مفصل زانو جابجا شده و با یک مفصل مصنوعی که مثل یک مفصل سالم کار می‌کند، جاگزین می‌شود.
زانو
اگر التهاب مفاصلتان خیلی شدید بود، جراحی تعویض زانو می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان است. در هنگام انجام این جراحی، غضروف مفصلِ زانو با یک بافت پیوندی از جنس پلاستیک یا فلز تعویض می‌شود.
شانه
در این روش، استخوان و غضروف آسیب‌دیده با اندام پیوندی از جنس پلاستیک یا فلز تعویض می‌شود. این جایگزینی می‌تواند به تحرک بیشتر شانه کمک کند.
جراحی آرتروسکوپی
آتروسکوپی، یک نوع روش جراحی بر روی مفاصل است که با استفاده از آرتروسکوپ (مفصل‌نما) انجام می‌شود. این دستگاه شامل یک لوله، یک لنز و یک منبع نوری حاوی رشته‌هایی برای رؤیت محل جراحی است. در این روش، یک بُرش در محل ایجاد می‌شود تا بتوان دستگاه آندروسکوپ را که بسیار ریز است به داخل آن وارد کرد. از مزیت‌های این روش آن است که برش‌های کوچک آن بعد از جراحی سریع خوب می‌شوند.
قوزک پا
مشکلات زیادی که برای قوزک پا و آرنج پیش می‌آید مستلزم جراحی خواهد بود. آسیب‌های ناشی از کار کشیدن زیاد و شدید از این مفاصل، التهاب روماتیسمی، و تَرک‌های ناشی از فشار را می‌توان با جراحی درمان کرد.
(منبع: webmd)

ارتباط چاقی با بالا رفتن خطر بیماری‌های ارتوپدی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1395-01-21 - 13:06 پاسخ

سلام میتونم چندا تا سوال بپرسم

admin

admin

1395-01-21 - 13:06

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر

می توانید روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21

ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید