آیا استفاده از دو چشم در بازی، باعث بهبود تنبلی چشم می‌شود؟

maryam01
چه می‌شد اگر یک ساعت بازی در طی چند هفته، وضعیت بینایی‌ بچه‌ها و بزرگسالان و تنبلی چشم آن‌ها را بهبود می‌بخشید؟ در شرایط مناسب، بیمارانی که تنبلی چشم دارند می‌توانند میزان بهبودی دو چشم خود را تقویت کنند. این همان مسئله‌ای است که موضوع اصلی تحقیقات برای درمان دو چشم محسوب می‌شود. این روش درمانی روی آزمایش دو چشم به طور هم‌زمان از طریق تغییر عناصر و علائمی نظیر وضوح هر چشم، تمرکز دارد. برای مثال در تحقیقی، محققان ۵۰ بچه را با استفاده از بازی آی‌پد دوچشمی و ۲۵ نفر را با استفاده از بازی ساختگی مورد آزمایش قرار دادند.

چه می‌شد اگر یک ساعت بازی در طی چند هفته، وضعیت بینایی‌ بچه‌ها و بزرگسالان و تنبلی چشم آن‌ها را بهبود می‌بخشید؟ در شرایط مناسب، بیمارانی که تنبلی چشم دارند می‌توانند میزان بهبودی دو چشم خود را تقویت کنند. این همان مسئله‌ای است که موضوع اصلی تحقیقات برای درمان دو چشم محسوب می‌شود. این روش درمانی روی آزمایش دو چشم به طور هم‌زمان از طریق تغییر عناصر و علائمی نظیر وضوح هر چشم، تمرکز دارد.
برای مثال در تحقیقی، محققان ۵۰ بچه را با استفاده از بازی آی‌پد دوچشمی و ۲۵ نفر را با استفاده از بازی ساختگی مورد آزمایش قرار دادند. نتایج نشان داد که میزان تیزبینی در گروهی که از هر دو چشم خود کار گرفتند تا حدی بهبود پیدا کرد، اما در گروه دیگر تغییر شاخصی مشاهده نشد.
صفحه‌های به کار رفته در این تحقیق برای ایجاد ایست موقت در عدسی چشم استفاده می‌شود که زمینه‌ی بینایی را برای هر چشم تفکیک می‌کند. بیمار شروع می‌کند به بازی کردن. او برای آنکه بتواند در بازی برنده شود نیاز دارد تا از هر دو چشم خود استفاده کند. ایده‌ اصلی و اساسی این کار این است که برای هر چشم‌تان، اطلاعات متفاوتی داشته باشید. در وهله‌ی اول، این اطلاعات برای مقابله با میزان بازداری چشم بیمار، دچار عدم تعادل می‌شود، اما با گذشت زمان آنها بازی را با موفقیت تمام می‌کنند و در نهایت روال بازی در برابر چشم و میزان وضوح آن، به روال عادی خود تبدیل می‌شود و هر دو چشم در یک وضعیت مشابه خواهند بود.
(منبع: mayoclinic)

روش درمانی جدید برای اختلال تنبلی چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ