بچه‌های ۱۰ساله برای کاهش وزن، استفراغ می‌زنند

maryam01
بچه‌های ۱۰ ساله برای کاهش وزن با خود کاری می‌کنند تا بتوانند استفراغ بزنند و این مسئله در بین پسران بسیار شایع‌تر از دختران است. تحقیقات نشان می‌دهد که انجام این کار می‌تواند نخستین علائم هشداردهنده درباره‌ی اختلالات غذایی و مسائل حاد روانشناختی در بچه‌ها باشد. محققان معتقدند که خودانگیختگی برای استفراغ را می‌توان با نظارت بر خواب کافی بچه‌ها، خوردن صبحانه به طور مرتب، خوردن کمتر غذاهای سرخ‌کردنی و اسنک‌های شبانه و صرف وقت کمتر در برابر کامپیوتر کنترل کرد.

بچه‌های ۱۰ ساله برای کاهش وزن با خود کاری می‌کنند تا بتوانند استفراغ بزنند و این مسئله در بین پسران بسیار شایع‌تر از دختران است. تحقیقات نشان می‌دهد که انجام این کار می‌تواند نخستین علائم هشداردهنده درباره‌ی اختلالات غذایی و مسائل حاد روانشناختی در بچه‌ها باشد. 
محققان معتقدند که خودانگیختگی برای استفراغ را می‌توان با نظارت بر خواب کافی بچه‌ها، خوردن صبحانه به طور مرتب، خوردن کمتر غذاهای سرخ‌کردنی و اسنک‌های شبانه و صرف وقت کمتر در برابر کامپیوتر کنترل کرد.
آمار نشان می‌دهد در بین ۸۶۷۳ دختر و ۷۰۴۳ پسری که در یک تحقیق شرکت کردند، ۱۳ درصد دختران و پسران خودشان را به مریضی می‌زنند تا وزن کم کنند. اما این آمار در بین بچه‌های کم سن و سال‌تر بالاتر و بیشتر است، یعنی میزان استفراغ در بین بچه‌های ۱۰ تا ۱۲ ساله ۱۶ درصد و بچه‌های ۱۳ تا ۱۵ ساله ۱۵ درصد بیشتر است. نتایج حاصل از این آمار گویای این مسئله است که خودانگیختگی برای استفراغ در بین نوجوانانی بیشتر است که دارای زندگی ساکن و بی‌تحرکی بوده، کمبود خواب داشته و غذاهای ناسالم می‌خورند.
عوامل زیادی در خودانگیختگی برای استفراغ دخیل هستند. برای مثال بیش از ۲۱ درصد بچه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند هر روز غذای سرخ‌کردنی، ۱۹ درصد دسر، ۱۸ درصد هر شب هنگام خواب اسنک می‌خورند و ۱۸ درصد روزانه بیش از ۲ ساعت جلوی کامپیوتر می‌نشینند.
چاقی هم یکی دیگر از مشکلات شایع در کشورهای صنعتی بوده و یک موضوع پیشرونده‌ و رو به افزایش پزشکی، روانشناختی و اقتصادی است. آمار نشان می‌دهد که چاقی در بین بچه‌ها و نوجوانان در طی سه دهه‌ی اخیر تقریبا سه برابر شده است.
(منبع: allhealthsite)

استفراغ در کودکان و راه‌های درمان آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ