درمان طبیعی کم‌خونی با رژیم غذایی مناسب

maryam01
دلایل زیادی برای کم‌خونی وجود دارد. در واقع ممکن است به خاطر خون‌ریزی بر اثر تصادف و یا بیماری باشد.

دلایل زیادی برای کم‌خونی وجود دارد. در واقع ممکن است به خاطر خون‌ریزی بر اثر تصادف و یا بیماری باشد. خون‌ریزی تدریجی معده و یا زخم‌های روده‌ای می‌تواند از دلایل کم‌‌خونی باشد. بزرگسالان، زنان باردار و آن دسته از افرادی که رژیم غذایی مناسبی ندارند هم در معرض کم‌خونی هستند.
کم ‌خونی مایکروسایتیک
این بیماری به خاطر بزرگ شدن اندازه‌ی گلبول‌های قرمز رخ می‌دهد و دلیل آن ممکن است کمبود اسید فولیک و یا ویتامین B12 باشد. کمبود فولیک اسید و ویتامین B12 معمولا به خاطر رژیم غذایی نامناسب، و بیماری‌هایی هم‌چون بیماری سلیاک یا بیماری کبدی است. بارداری و عمل بای‌پس معدی هم می‌تواند خطر پیشرفت کم‌خونی درشت‌گویچه‌ای را افزایش دهد.
علائم
علائم این بیماری شامل تنگی‌نفس، سردرد، خستگی، زخم زبان، التهاب زبان، آتاکسی یا ناهماهنگی عضلات، واکنش ضعیف تاندون‌ها، اسهال و یا سایر مشکلات معدی‌روده‌ای است.
درمان‌های طبیعی
از آنجایی که یکی از دلایل کم‌خونی درشت‌گویچه‌ای، رژیم غذایی نامناسب و نامغذی است، یکی از راه‌های درمان این مشکل می‌تواند خوردن غذاهایی حاوی فولیک اسید، آهن و ویتامین B12 باشد که به بهبود این بیماری کمک می‌کند. غذاهایی که سرشار از ویتامین B12 هستند عبارتند از گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، شیر خام و سایر محصولات لبنی. سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کاهو هم منشأ اسید فولیک محسوب می‌شوند. از طرفی ریشه‌ی چغندر و عصاره‌ی آن هم دارای عناصر ضروری مهمی مانند پتاسیم، کلسیم، سولفور، ید، آهن، روی، کربوهیدرات، و ویتامین B1 ، B2 ، B6 و ویتامین P است که همه‌ی این‌ها در ساختن گلبول قرمز نقش بسیار مهمی دارند.
(منبع: webmd)

چه میوه هایی برای درمان کم خونی مناسب است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ