آووکادو، اسلحه‌ای کارا برای مبارزه با سرطان خون

maryam01
پروفسور پل اسپگنیولو از دانشگاه واترلو اخیرا به این نتیجه رسیده که نوعی لیپید در آووکادو وجود دارد که می‌تواند با سرطان حاد میلوئیدی (AML) و با هدف قرار دادن ریشه‌ی این بیماری یعنی سلول‌های بنیادی سرطان خون، با آن مبارزه کند. همان‌طور که می‌دانید در سرتاسر دنیا، داروهای کمی برای بیمارانی که سلول‌های بنیادی‌شان دچار سرطان خون شده وجود دارد. AML یک بیماری مخرّب بوده و در طی پنج سال توانسته جان بیش از ۹۰ درصد از افرادی را بگیرد که به آن مبتلا بودند. پروفسور اسپگنیولو در این‌باره می‌گوید: این سلول بنیادی در واقع سلولی است که حامل خود بیماری است. این سلول به طور گسترده‌ای مسئول پیشرفت بیماری بوده و به همین دلیل است که بسیاری از بیمارانی که سرطان خون دارند، این بیماری دوباره در آنها عود می‌کند.

پروفسور پل اسپگنیولو از دانشگاه واترلو اخیرا به این نتیجه رسیده که نوعی لیپید در آووکادو وجود دارد که می‌تواند با سرطان حاد میلوئیدی (AML) و با هدف قرار دادن ریشه‌ی این بیماری یعنی سلول‌های بنیادی سرطان خون، با آن مبارزه کند. همان‌طور که می‌دانید در سرتاسر دنیا، داروهای کمی برای بیمارانی که سلول‌های بنیادی‌شان دچار سرطان خون شده وجود دارد.
AML یک بیماری مخرّب بوده و در طی پنج سال توانسته جان بیش از ۹۰ درصد از افرادی را بگیرد که به آن مبتلا بودند. پروفسور اسپگنیولو در این‌باره می‌گوید: این سلول بنیادی در واقع سلولی است که حامل خود بیماری است. این سلول به طور گسترده‌ای مسئول پیشرفت بیماری بوده و به همین دلیل است که بسیاری از بیمارانی که سرطان خون دارند، این بیماری دوباره در آنها عود می‌کند.
او می‌گوید: نوعی لیپید در آووکادو وجود دارد که آووکادین B نام دارد که هم می‌تواند منشأ AML را از بین ببرد، و از طرفی با توجه به نوع عملکرد انتخابی او هدفمند او، سموم کمتری در بدن به جا می‌ماند.
در حال حاضر این دارو هنوز جای بررسی دارد تا بخواهد به تایید سازمان دارو و غذای جهانی برسد، اما این پروفسور آزمایشات زیادی برای آماده‌سازی دارو برای نخستین آزمایش‌های پزشکی انجام داده است. در واقع در همین مرحله است که پس از تشخیص بیماری AML در بیماران، می‌توانند به این دارو دسترسی داشته باشند.
آووکادین B در سرطان‌شناسی دارای کاربردهای نهفته‌‌ چندگانه‌‌ای است و می‌توان گفت که این دارو تنها یکی از چند ترکیب امیدوارکننده در این حوزه است که پروفسور اسپگنیولو و تیم تحقیقاتی‌اش بر روی آن تحقیقاتشان را انجام می‌دهند. او می‌گوید: سنجش دارویی که خاصیت غذایی دارد نیازمند بررسی و آزمایش‌های دقیق روی ملکول‌های آن است. این رویکرد می‌تواند درک و شناخت دقیق‌تری از داروهایی با خاصیت غذایی و نوع عملکردشان به دست دهد.
(منبع: medicinenet)

سرطان خون چیست وچگونه درمان می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ