مزایا و عوارض احتمالی بوتاکس

najme_d
بوتاکس بهترین روش برای از بین بردن چروک هایی است که هنوز عمیق نشده اند

بوتاکس، دیسپورت، و زیومین همگی برای مقابله با چین و چروک استفاده می شوند. آنها فرم خالص شده ی سم بوتولینوم A هستند، به این معنی که اگر به درستی استفاده شوند، هیچ خطر بوتولیسمی وجود نخواهد داشت. عملکرد شان هم به این گونه است که با مسدود کردن اعصاب ماهیچه ها، ظاهر چین و چروک ها را بهبود می بخشند.

بوتاکس بهترین روش برای از بین بردن چروک هایی است که هنوز عمیق نشده اند؛ چروک های داینمیکی که موقع حرکت دادن عضلات صورت، ظاهر می شوند، مثلن وقتی که اخم می کنید. متخصص پوست دانشگاه کلمبیا، دکتر مونیکا هالم می گوید: “اگر عضلات صورت تان را بیش از حد حرکت ندهید، دچار چین و چروک نیز نخواهید شد.” وی بر این باور است که بهتر است از نیاز به بوتاکس، پیشگیری نمود.

درباره ی عوارض بوتاکس باید گفت که امکان سردرد، کبودی، و درد در محل تزریق وجود دارد و در حدود کمتر از یک درصد موارد، افتادگی پلک یا ابرو هم گزارش شده است.

البته اگر از آسپرین و یا ایبوپروفن استفاده کرده باشید، امکان ایجاد کبودی در اطراف محل سوزن تزریق بیشتر است. پس قبل از انجام بوتاکس، حتمن درباره ی داروهایی که مصرف می کنید با پزشک تان صحبت کنید.

اگر شما مادری شیرده هستید و یا در دوران بارداری به سر می برید و یا این که قصد باردار شدن دارید، بهتر است قبل از انجام بوتاکس، با پزشک معالج تان مشورت نمایید.

منبع:   webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ