سیاتیک چیست؟

maryam01
سیاتیک دردی است که به علت گرفتگی عصب سیاتیک در بخش تحتانی کمر پدید می‌آید. با اینکه درد از اعصاب موجود در دو طرف ستون فقرات آغاز می‌شود، پس از عبور از عصب سیاتیک در کمر، از باسن گذشته و به پاها منتقل می‌شود. به گفته ویلیام عبدو، مدیر مرکز پزشکی ستون فقرات دارتموث-هیچکاک، درد پا در اغلب موارد شدیدتر از درد کمر است. درد ناشی از سیاتیک که معمولا به یکی از پاها منتقل می‌شود، غیر قابل تحمل است. بعضی از افراد این درد را با ناراحتی‌های مربوط به دندان‌درد مقایسه می‌کنند. چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ شایع‌ترین علت سیاتیک، فتق دیسک کمر است. زمانی که دیسک کمر دچار آسیب شده و از کانال نخاعی بیرون می‌زند، به عصب سیاتیک فشار وارد خواهد شد. علائم دیسک ظرف مدت 6 هفته بر طرف می‌شوند؛ با این حال، بیشتر بیماران تا مدت‌ها درد خواهند داشت.

سیاتیک دردی است که به علت گرفتگی عصب سیاتیک در بخش تحتانی کمر پدید می‌آید. با اینکه درد از اعصاب موجود در دو طرف ستون فقرات آغاز می‌شود، پس از عبور از عصب سیاتیک در کمر، از باسن گذشته و به پاها منتقل می‌شود. به گفته ویلیام عبدو، مدیر مرکز پزشکی ستون فقرات دارتموث-هیچکاک، درد پا در اغلب موارد شدیدتر از درد کمر است. درد ناشی از سیاتیک که معمولا به یکی از پاها منتقل می‌شود، غیر قابل تحمل است. بعضی از افراد این درد را با ناراحتی‌های مربوط به دندان‌درد مقایسه می‌کنند.
چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟
شایع‌ترین علت سیاتیک، فتق دیسک کمر است. زمانی که دیسک کمر دچار آسیب شده و از کانال نخاعی بیرون می‌زند، به عصب سیاتیک فشار وارد خواهد شد. علائم دیسک ظرف مدت 6 هفته بر طرف می‌شوند؛ با این حال، بیشتر بیماران تا مدت‌ها درد خواهند داشت.
مراقبت کایروپراکتیک (ماساژ و جابجا کردن ستون فقرات)
بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که در مجله متدهای درمان فیزیولوژیک منتشر شده است، در صورتی که افراد مبتلا به سیاتیک از متدهای درمانی مرسوم نتیجه نگیرند، می‌توانند از متدهای کایروپراکتیک برای رهایی از درد و ناراحتی ناشی از سیاتیک استفاده کنند. 120 نفر در این مطالعه شرکت داشتند. بیماران پس از سه هفته شرکت در جلسات فیزیوتراپی و انجام مراقبت‌‌های کایروپراکتیک تا حد زیادی بهبود یافتند. به طوری که پس از مدتی، پروسه درمانی خود را متوقف کردند.
یوگا
مطالعات حاکی از آن هستند که یوگا نقش موثری در کاهش دردهای مزمن دارد. به گفته محققان، افرادی که به تمرینات یوگا می‌پردازند، با کاهش قابل توجه درد و ناراحتی مواجه می‌شوند. از آنجایی که تاثیر یوگا بر سیاتیک روشن نیست، بهتر است که به تمرینات سبک بپردازید. یوگا با تقویت عضلات و بهبود انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که افراد مبتلا به سیاتیک عملکرد بهتری در فعالیت‌های جسمانی خود داشته باشند. یوگا فرم بدنی افراد را در وضعیتی قرار می‌دهد که درد ناشی از سیاتیک به حداقل برسد.
(منبع: medicinenet)

آیا با تکنیک بازتاب درمانی می توان درد سیاتیک را کاهش داد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ