سرطان ریه میتواند تا بیش از ۲۰ سال ناشناخته و مخفی بماند

maryam01
محققان می‌گویند که عامل اصلی سرطان ریه در ایالات متحده، پیش از آنکه به ناگهان تشدید پیدا کرده و پیشرونده شود، می‌تواند تا بیش از ۲۰ سال ناشناخته و مخفی باقی بماند.

محققان می‌گویند که عامل اصلی سرطان ریه در ایالات متحده، پیش از آنکه به ناگهان تشدید پیدا کرده و پیشرونده شود، می‌تواند تا بیش از ۲۰ سال ناشناخته و مخفی باقی بماند. همانطور که می‌دانید سرطان ریه رشد غیرقابل کنترل سلولهای غیرعادی ای است که در یک ریه یا هر دو و اغلب در سلولهایی که در مسیر مجرای هوایی قرار دارند رشد می‌کنند. 
این سرطان زمانی که اختلالات ژنتیکی بیشتری در نقاط مختلف تومور آن رخ می‌دهد، پیشرونده و شدید می‌شود. در واقع این اختلالات در مسیرهای مختلفی رشد می‌کنند و در ‌‌نهایت منجر به شکل گیری توموری می‌شود که از بخش های مجزای چندگانه ی ژنتیکی تشکیل شده است. 
تشخیص زود هنگام علائم این سرطان به معنای آن است که احتمال درمان آن‌ها خیلی بیشتر خواهد بود؛ یعنی اگر بتوان آن‌ها را در سطوح ابتدایی شکل گیری شناسایی کرد می‌تواند بیماری را در‌‌ همان سطح کنترل کرده و در نتیجه میزان زنده ماندن افزایش می‌یابد. 
سیگار کشیدن و ارتباط آن با اختلالات اولیه ی ژنتیکی
– سرطان ریه یکی از دلایل شایع مرگ در اثر سرطان در ایالات متحده است. 
– سیگار کشیدن دلیل نخست سرطان ریه محسوب می‌شود. 
– سایر عوامل خطرزا شامل تماس با دود سیگار افراد سیگاری و تنباکو، مواد سمی و سابقه ی خانوادگی سرطان ریه است. 
طی تحقیقی، محققان سرطان ریه ی هفت بیمار را مورد ارزیابی قرار دادند. این گروه عبارت بودند از افراد سیگاری، افرادی که قبلا سیگاری بودند و افرادی که هرگز لب به سیگار نزده بودند. آن‌ها این مسئله را ارزیابی کردند که سیگار کشیدن چطور بر تشدید سرطان ریه تأثیر می‌گذارد و به این نتیجه رسیدند که بسیاری از اختلالات اولیه ی ژنتیکی که به سرطان ریه می‌انجامد دلیل اصلیاش سیگار بوده است.

 (منبع: mayoclinic)

با چای سبز به جنگ سرطان ریه بروید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ