مزایای ایمپلنت دیجیتال - مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر حسینیان

مزایای ایمپلنت دیجیتال

مزایای ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال یک مفهوم نوین درمانی است که در روش‌های کاشت ایمپلنت دندانی، به عنوان یکی از بروزترین روش‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر حسینیان نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر حسینیان کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ایمپلنت دیجیتال مشکلات روش‌های قبلی را نخواهد داشت، در این روش نه تنها دقت کاشت ایمپلنت بسیار بالاتر از روش‌های قبلی است، بلکه این روش با کمترین تهاجم و بدون برش (flapless) انجام می شود.

همچنین مراحل ایمپلنت دیجیتال با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد شد، به اینصورت که بارگذاری فوری و در نهایت کاهش زمان درمان از دیگر مزایای ایمپلنت دیجیتال است،در نتیجه این روش زیبایی بیشتری به صورت افراد خواهد بخشید.

رضایت افراد از ایمپلنت دیجیتال دندان نسبت به روش‌های سنتی بسیار بیشتر است. در طی مراحل ایمپلنت دیجیتال هیچ گونه دردی احساس نخواهید کرد و خطاهایی که در روش‌های سنتی ممکن بود پیش آید با روش ایمپلنت دیجیتال تقریبا به صفر می رسد. در روش‌های سنتی ایمپلنت لازم بود که شکاف زیادی در لثه به وجود آید تا دندانپزشک بتواند به استخوان فک برسد.

اما در روش ایمپلنت دیجیتال، شکاف در لثه به حداقل می رسد و تورم و خونریزی بعد از عمل ایمپلنت وجود ندارد. این ایده در کنار روش‌های دیگر مثل ایمپلنت فوری به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی است.

معرفی مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال
برای انجام ایمپلنت دیجیتال باید مراحل مختلفی طی شود تا عمل کاشت دندان به خوبی انجام شود. مراحل ایمپلنت دیجیتال شامل موارد زیر است:

۱.معاینه بیمار: یکی از ابتدایی ترین مراحل ایمپلنت دیجیتال دندان، معاینه بیمار توسط پزشک می باشد. که در این معاینه ، وضعیت بافت لثه و استخوان و روابط فکی بیمار بررسی می شود.

۲.CBCT ( اسکن رادیو گرافی سه بعدی): دندانپزشک با استفاده از رادیوگرافی سه بعدی و انواع تصاویر گرفته شده از دهان می تواند طرح درمان را برای بیمار مشخص کند.نتیجه ی رادیوگرافی و اسکن کردن دهان بیمار مزایای زیادی دارد. با استفاده از این روش‌های دیجیتال دندانپزشک می تواند فک بیمار را به صورت شبیه‌سازی شده در نرم افزار‌های مربوطه ببیند. با استفاده از این شبیه‌سازی می توان موقعیت مناسب برای کاشت دندان را کشف کرد. همچنین می توان سینوس و عصب را در محل بهتری قرار داد. تمام مراحل جراحی به وسیله‌ این نرم افزار ها شبیه سازی می شود. بعد از تمام مراحل ایمپلنت دیجیتال دندان است که راهنمای جراحی ساخته می شود.

۳.قالب گیری از داخل دهان: این مرحله که به عنوان یکی از مراحل مهم در ایمپلنت دیجیتال می باشد ، به اینصورت است که پزشک با استفاده از اسکنر داخل دهانی و یا قالب گیری از داخل دهان، اطلاعات لازم از وضعیت فک بیمار را بدست می آورد.

۴.تهیه راهنمای جراحی: مرحله چهارم از مراحل ایمپلنت دیجیتال دندان، تهیه یک راهنمای جراحی می باشد.این راهنما که از جنس پلاستیک بوده و به وسیله پرینترهای سه بعدی تهیه می شوند میتواند جای ایمپلنت‌ها را به صورت دقیق مشخص کرده و در نتیجه زمان جراحی کوتاه تر خواهد شد. در این پروسه، دستگاه CAD-CAM یکی از ابزار هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

۵.قراردادن ایمپلنت: پس از انجام تمامی مراحل و همچنین انجام بررسی های لازم، می توان گفت که مرحله قرار دادن ایمپلنت‌ها شروع می‌شود که با توجه به ویژگی‌های ایمپلنت دیجیتال، این مرحله ۱۵ دقیقه طول می کشد و هیچ گونه برشی نخواهد داشت. درانتها می‌توان اباتمنت اختصاصی و یا روکش های موقت را قرار داد.

همانگونه که پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف تاثیرات فراوانی داشته است، این امر در امور پزشکی و بویژه دندانپزشکی نیز مزیت‌های فراوانی را همراه داشته که در ادامه مقاله به بررسی مزیت‌های ایمپلنت دیجیتال خواهیم پرداخت.

مزایای ایمپلنت دیجیتال:

۱. کاهش زمان جراحی: اگر تجربه جراحی ایمپلنت را داشته باشید و یا از افرادی که این جراحی را انجام داده اند، سوال بپرسید، قطعا یکی از مواردی که به آن اشاره می کنند مدت زمان طولانی این جراحی است که به لطف تکنولوژی ایمپلنت دیجیتال، این مورد به حدود ۱۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

۲. جایگزینی سریع: یکی از مواردی که افراد در هنگام مراجعه به دندانپزشک مطرح می کنند، عوارض بی دندانی است که با انجام ایمپلنت، این موضوع به سادگی حل شده و دندان از دست رفته سریعتر جایگزین می شود.

۳.راحتی بیشتر : روش ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با روش های قدیمی تر این جراحی بسیار راخت تر بوده و درصد زیادی از افرادی که به علت سخت بودن مراحل ایمپلنت ، از انجام آن منصرف می شدند، با آشنایی با روش ایمپلنت دیجیتال ، اقدام به ایمپلنت کردن دندان هایشان کرده اند.

۴. تعداد ویزیت کمتر: از جمله مواردی که مواردی که موجب محبوبیت ایمپلنت دیجیتال شده است، تعداد دفعات ویزیت کمتر نسبت به گذشته می باشد که این مورد هم از لحاظ زمانی و هم از جنبه اقتصادی بسیار مورد توجه بیماران قرار گرفته است، چرا که با توجه به محدودیت های ترددی و طرح ترافیک، جای پارک، شلوغی خیابان ها، آلودگی هوا و دیگر مسائلی از این قبیل، ویزیت های متعدد و طولانی مدت بسیار برای بیماران طاقت فرسا بوده و موجب انصراف آنها از ادامه مراحل می شده است. این در حالیست که تعداد ویزیت ها در ایمپلنت دیجیتال به ۳ مرتبه کاهش پیدا کرده است.

۵. دقت و ثبات بالاتر: همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، با توجه به استفاده از نرم افزارهای جدید و  ابزارها و تکنولوژی های روز دنیا، جراحی ایمپلنت دیجیتال بسیار دقیق بوده و ثبات بالاتری نسبت به روش های قدیمی تر دارد.

اما یکی از نکاتی که دندانپزشکان بسیار بر روی آن تمرکز دارند این است که با استفاده از ایمپلنت دیجیتال، با احتمال بیشتری امکان جایگزینی دندانتان در همان جلسه جراحی وجود دارد.

۶.جایگذاری روکش موقت: روکش موقت که نمایی بسیار طبیعی دارد، در روز جراحی و درست بعد از جایگذاری ایمپلنت، برای بیمار قابل نصب است.

۷. درد و تورم کمتر: حتما همه ما، حتی برای یک بار و حتی در دوران کودکی، ترس از پزشک و جراحی را تجربه کرده ایم. ایمپلنت دیجیتال که یک نوع جراحی بدون برش و بخیه هستند توانسته مشکل ترس از جراحی را حل کرده و در نتیجه دوره نقاهت کاهش یافته و بیمار کمتر دچار ناراحتی می شود.

یکی از مسائل مهمی که در زمان تصمیم گیری بیماران برای انجام ایمپلنت، بسیار برای آنها مهم است، موضوع قیمت ایمپلنت دیجیتال است که در ادامه به آن می پردازیم:

قیمت ایمپلنت دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال بنا بر دلایلی که در زیر عنوان شده است از قیمت ایمپلنت به روشهای قدیمی، بالاتر است.

۱. با دستگاه های بسیار پیشرفته طراحی و ساخته می شود در نتیجه قیمت بالاتری نیبت به روش های دیگر دارد.

۲. بسیار دقیق بوده و به صورت کامپیوتری و با استفاده از متریال های گران طراحی می شود.

۳. این موضوع یک فعالیت تخصصی بوده و نیاز به نیروی ماهر در شرکت سازنده دارد، بنابراین قیمت محصول  تولید افزایش خواهد داشت.

۴. در ایمپلنت دیجیتال، سرعت تحویل روکش و پروتز دائم آن، بالاتر است بنابراین به قیمت آن افزوده می شود.

۵. در این نوع ایمپلنت ،بیمار حتی یک روز هم بدون دندان نیست و این بسیار ارزشمند است، بنابراین قیمت ایمپلنت دیجیتال بالاتر است. (درمان لوکس محسوب می شود.)

۶. طراحی دقیق، سرعت تحویل پروتز به بیمار، دانش متخصص ایمپلنت، نوبت دهی سریع به بیمار و خارج از وقت معمول باعث قیمت بالاتر آن می شود.

همانطور که متوجه شدید، دندانپزشکی و به ویژه ایمپلنت دندان با محوریت دیجیتال، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای روش های سنتی جراحی، پروتز ثابت، ایمپلنت، زیبایی و … باشد.

این تکنولوژی توانسته مشکلات احتمالی در روش های قدیمی را کاهش داده و با کمک فناوری دیجیتال، سرعت، دقت، کیفیت و زیبایی بیشتری را برای بیماران به ارمغان بیاورد، در همین راستا کلینیک دندانپزشکی تهران به عنوان یک مرکز تخصصی ایمپلنت، موفق شده است با استفاده از این ابزار ها درمان های بسیار با کیفیت تری را برای بیماران خود خلق کند.

یکی از مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم موضوع راهنمای جراحی بود که به عنوان یکی از ابزار های موثر در پروسه ایمپلنت دیجیتال شناخته می شود.در ادامه قصد داریم کمی مقصل تر در مورد این وسیله توضیح بدهیم و با نوحه کار آن آشناتر شویم.

راهنمای جراحی Guide Surgery
راهنمای جراحی ،در تشخیص و طرح درمان بسیار موثر بوده و همچنین در کاهش زمان عمل جراحی ایمپلنت و دقیق تر انجام شدن این پروسه کمک می کند. این امر علاوه بر این که روشی مطمئن و ایمن است به بیمار کمک می کند تا در زمان کوتاه تر و تعداد جلسات کمتر، صاحب ایمپلنت و پروتز ثابت شود. همچنین با کمک این وسیله، از همان ابتدای جراحی می توان، ابتمنت بیمار را تحویل داده و آن را جاییگذاری نمود که در نتیجه آن آسیب کمتری به لثه وارد شده و فرم و قرارگیری لثه در اطراف ایمپلنت بسیار زیبا می شود تطابق بیولوژیکی و زیبایی فوق العاده ای به همراه پروتز ثابت خواهد داشت.

یکی دیگر از مسائلی که در این مقاله به آن بصورت جزیی پرداخته شد، موضوع عکس از محیط دهان و رادیوگرافی سه بعدی بود که اکنون قصد داریم بصورت تخصصی تر این مسئه را شرح دهیم.

چه عکس هایی در ایمپلنت دیجیتال نیاز است؟
یکی از الزامات ایمپلنت دیجیتال این است که فرد بیمار حتما باید عکس اسکن شده یا CBCT داشته باشد که در ادامه، پزشک یکه تصویر برداری داخل دهانی از بیمار به عمل می آورد که البته، در مواقعی که دوربین داخل دهانی موجود نباشد، پزشک می تواند از فک بیمار مدل پچی (کست) تهیه کند. عکس اسکن به این علت نیاز است که به طور دقیق لندمارک یا (نشانه) های آناتومیکی فک بیمار اعم از سینوس، عصب تحت فکی و چانه ای و دوری و نزدیکی به عصب را در این عکس هابه پزشک نشان خواهد داد.

اما بر خلاف عکس اسکن CBCT، در رادیوگرافی پری اپیکال یا OPG نمی توان به طور دقیق این موارد را مشاهده کرد زیرا در عکس پری اپیکال محدودیت مشاهده نواحی اطراف بی دندانی را داریم و در عکس OPG هم بزرگنمایی یا روی هم افتادگی دندان ها و لندمارک ها باعث می شود فضای استخوانی مورد نیاز برای دریل کردن و قرار دادن ایمپلنت را دقیقا اندازه گیری کنیم. نکته مهم تر این است که عکس های OPG و یا پری اپیکال تصویر دو بعدی به ما می دهند و نه تصویر سه بعدی، در حالیکه تصویر اسکن شده نمای سه بعدی به دندانپزشک ارائه می کند.

یکی از اتفاقات مهمی که در جریان ایمپلنت دیجیتال می افتد این است که زمانیکه راهنمای جراحی در داخل دهان بیمار قرار می گیرد بصورت کامل روی دندان ها و لثه و ناحیه بی دندانی فیکس و ثابت می شود و تکان نمی خورد. این مورد باعث می شود هنگام دریل موقعیت اصلی استخوان دریل شود و حداقل برداشت بافت استخوانی را داشته باشیم.

ما در مر کز تخصصی ایمپلنت تهران، به کمک scan های دقیقی که از فک بیمار عمل می آوریم و آناتومی هایی که آن scan به ما می دهد میتوانیم بصورت دقیق، موقعیت جراحی ایمپلنت و همچنبن موقعیت دریل را بررسی کنیم.
اولین مزیت این اتفاق این است که جراحی ایمپلنت به صورت دقیق انجام می شود و در راستای صحیح قرار می گیرد. درنتیجه می توانیم به صورت ایده آل ایمپلنت را در حالت مجازی در نقاطی که ما استخوان خوبی خواهیم داشت قرار بدهیم. این امر به ما کمک می کند تا نیازمان به پیوند استخوان مشخص شود و می توانیم ببینیم که چه محل هایی به پیوند استخوان نیاز داریم و همچنین مزان نیازمان به پیوند استخوان نیز مشخص می شود.
علاوه بر مواردی که گفته شد، بر مبنای اینکه موقعیت ایمپلنت را در مسیر صحیح قرار می دهیم تعداد دریل و دریل های کمتری برای این روش ما نیاز خواهیم داشت، زمان جراحیمان کاهش پیدا می کند، بیمار کمتر اذیت می شود، موقعیت دقیق دریل ها مشخص می شود، ما با این روش می توانیم عمق ایمپلنتمان را تغییر دهیم.

همچنین با توجه به محدودیت های آناتومیکی در فک، مسیر عروق و اعصاب وجود دارد، می توانیم لایه های مختلف کامپیوتری را بررسی کنیم، و درصورت نیاز آن ها را حذف یا اضافه کنیم یا کمیت استخوانی را بدست بیاوریم. با این روش می توانیم primary stability یا ثبات اولیمان را در جراحی که یکی از موارد بسیار مهم برای ما در مرکز تخصصی ایمپلنت تهران می باشد را در جراحی ایمپلنت به طور دقیق به میزان بیشتری بالا ببریم.
یکی از اتفاقاتی که در ایمپلنت دیجیتال می افتد این است که می توانیم از ابتدا پروتز نهایی را بررسی کرده و ارزیابی کنیم و با تکیه بر همین موضوع ارتفاع روکش ها یا پروتز های ثابت در هنگام خندیدن در هنگام تکلم، هنگام جویدن را ارزیابی کنیم و از ابتدا می توانیم یک پروتز موقت حتی به بیمار تحویل بدهیم که بیمار مدتی را با آن سپری کند و بعد می تواند پروتز نهایی را تحویل بگیرد که همین امر موجب سهولت جراحی ایمپلنت شده است و توانسته ایم با این مورد احتمال خطایمان را در جراحی ایمپلنت تقریبا به صفر نزدیک کنیم و تلاش کرده ایم که هیچ خطایی نداشته باشیم.
مرکز تخصصی ایمپلنت تهران، توانسته با بهره گیری از پزشکانی مجرب و ابزار های بروز و تکنولوژی های جدید، بهترین شرایط را برای بیماران خود فراهم کند و در کمترین زمان، بهترین خدمات را ارائه دهد و موجب رضایت صد درصدی بیماران عزیز خود شود که همین امر، لوح افتخاریست در تاریخ فعالیت مرکز تخصصی ایمپلنت تهران.

مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر حسینیان

مرکز تخصصی جراحی دکتر حسینیان کلیه جراحی های: ناهنجاری های فک (ارتوگناتیک) جراحی زیبایی بینی جراحی و درمان شکستگی استخوانهای فک و صورت جراحی های ضایعات پاتولوژیک (کیست و تومور)...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر حسینیان