کاهش احتمال بازگشت سرطان کولون با مصرف روزانه قهوه

maryam01
محققان طی تحقیقات جدیدی دریافته اند که مصرف قهوه های حاوی کافئین می‌تواند به طور چشمگیری، از عود کردن سرطان پیشگیری کرده و شانس زنده ماندن بیمارانی را که سرطان کولون نوع ۳ دارند افزایش دهد. آن‌ها می‌گویند: ما دریافتیم افرادی که قهوه می‌نوشند خطر بازگشت سرطان در آن‌ها کمتر بوده و به طور بارزی شانس بقا و درمان آن‌ها بیشتر است. به طور متوسط آمریکایی‌ها روزانه حدود ۳ فنجان قهوه می‌خورند در حالیکه ۵۴ درصد از آمریکاییهای بالای ۱۸ سال هر روز قهوه می‌نوشند. مصرف قهوه با بیماریهای پزشکی هم ارتباط دارد. در ماههای اخیر محققان اعلام کردند که مصرف قهوه می‌تواند باعث افزایش خطر اختلال خفیف‌شناختی و کاهش خطر نعوظ ناقص شود. از طرفی در تحقیقی دیگر، برخی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زنانی که سرطان پستان داشته و داروی تاموکسیفن استفاده می‌کردند، با نوشیدن حداقل دو فنجان قهوه در روز خطر بازگشت این بیماری در آن‌ها افزایش یافته است.

محققان طی تحقیقات جدیدی دریافته اند که مصرف قهوه های حاوی کافئین می‌تواند به طور چشمگیری، از عود کردن سرطان پیشگیری کرده و شانس زنده ماندن بیمارانی را که سرطان کولون نوع ۳ دارند افزایش دهد. آن‌ها می‌گویند: ما دریافتیم افرادی که قهوه می‌نوشند خطر بازگشت سرطان در آن‌ها کمتر بوده و به طور بارزی شانس بقا و درمان آن‌ها بیشتر است.
به طور متوسط آمریکایی‌ها روزانه حدود ۳ فنجان قهوه می‌خورند در حالیکه ۵۴ درصد از آمریکاییهای بالای ۱۸ سال هر روز قهوه می‌نوشند. مصرف قهوه با بیماریهای پزشکی هم ارتباط دارد. در ماههای اخیر محققان اعلام کردند که مصرف قهوه می‌تواند باعث افزایش خطر اختلال خفیف‌شناختی و کاهش خطر نعوظ ناقص شود. از طرفی در تحقیقی دیگر، برخی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زنانی که سرطان پستان داشته و داروی تاموکسیفن استفاده می‌کردند، با نوشیدن حداقل دو فنجان قهوه در روز خطر بازگشت این بیماری در آن‌ها افزایش یافته است.
نتایج به دست آمده بر اساس میزان کافئین مصرفی در بیماران
طی تحقیقی، ۹۵۳ بیماری که سرطان کولون درجه ی ۳ داشتند، پرسشنامه ای را در ارتباط با الگوی غذایی در طی شیمی درمانی و شش ماه بعد از آن پر کردند. در این تحقیق، تمرکز محققان بیشتر روی تأثیر قهوه، چای غیرگیاهی و کافئین بر عود کردن سرطان و مرگ و میر ناشی از آن بود. آن‌ها دریافتند بیمارانی که در روز چهار فنجان یا بیشتر قهوه می‌خوردند – یعنی چیزی حدود ۴۶۰ میلیگرم کافئین در روز- نسبت به بیمارانی که طی این مدت اصلا قهوه ننوشیدند میزان بازگشت یا عود کردن سرطان حدود ۴۲ درصد در آن‌ها کمتر گزارش شده است و میزان مرگ و میر به خاطر سرطان در آن دسته از بیمارانی که به طور منظم چهار فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشیدند حدود ۳۳ درصد کمتر از افرادی بود که قهوه نخورده بودند.
 (منبع: medicinenet)

راهکارهایی برای تغییر شیوه‌‌ زندگی به منظور کاهش خطر سرطان کولون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ