درمان نارکولپسی یا حمله خواب با باکلوفن

maryam01
اعضای تیم تحقیقاتی اس.آر.آی دریافتند که فرمول جدید باکلوفن، که آر-باکلوفن نامیده می‌شود، در مقایسه با داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو تاثیر درمانی بیشتری دارد.

دانشمندان عرصه عصب‌شناسی در موسسه بین‌المللی اس.آر.آی به یک فرمول جدید از باکلوفن دست یافتند. این داروی جدید در رفع اسپاسم عضلانی و درمان نارکولپسی یا حمله خواب موثر است. اثربخشی این دارو از طریق آزمایشاتی که بر روی موش‌ها انجام شده به اثبات رسیده است.
بر اساس یافته‌های موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS)، نارکولپسی یا حمله خواب یک اختلال عصبی مزمن است که با احساس خواب آلودگی شدید در طول روز همراه است. برآوردها حاکی از آن است که این بیماری از هر ۲۰۰۰ نفر یک نفر را به خود مبتلا می‌کند.
دکتر توماس کیلدوف، مدیر مرکز علوم اعصاب در موسسه اس.آر.آی و دکتر سارا بلک، محقق مرکز علوم اعصاب و همکارانشان در مطالعاتی مشابه بر روی موش‌ها به این نتیجه دست یافتند که بیماری نارکولپسی یا حمله خواب در انسان علائمی مشابه موش‌ها دارد. دکتر کیلدوف و بلک و تیم تحقیقاتی آنها از مدل توسعه یافته خود به یک متد درمانی نوین برای شناسایی و درمان حمله خواب دست یافتند.
به گفته دکتر کیلدوف، تحقیقات بنیادین انجام شده نقش بسزایی در دست‌یابی به متد درمانی جدید داشته‌اند. اعضای تیم تحقیقاتی اس.آر.آی دریافتند که فرمول جدید باکلوفن، که آر-باکلوفن نامیده می‌شود، در مقایسه با داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو تاثیر درمانی بیشتری دارد. از زمان کشف باکلوفن بیش از ۵۰ سال می‌گذرد؛ این دارو یک ترکیب شیمیایی است که از مخلوط دو ایزومر آر و اِس به دست می‌آید. گام بعدی، آزمایش اثربخشی آر-باکلوفن بر روی نمونه‌های انسانی مبتلا به بیماری حمله خواب است.
(منبع: medicinenet)

ارتباط افزایش وزن و حمله خواب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ