سن پیشنهادی دکتر علی علافر برای انجام معاینات اولیه ارتدنسی

اخبار پزشکی و سلامت-دکتر علی علافر، جراح و دندان‌پزشک : همانطور که می‌دانید، این روزها کودکان زودتر از هر زمانی از سیم‌های ارتدنسی استفاده می‌کنند.

دکتر علی علافر، جراح و دندان‌پزشک :
همانطور که می‌دانید، این روزها کودکان زودتر از هر زمانی از سیم‌های ارتدنسی استفاده می‌کنند. در یک یا دو دهه گذشته، از سیم‌های ارتدنسی صرفا برای درمان مشکلات دندانی نوجوانان استفاده می‌شد؛ اما این روند در سال‌های اخیر با تغییرات چشم‌گیری همراه بوده است. اگر به این پرسش فکر می‌کنید که فرزندتان را در چه سنی برای انجام معاینات ارتدنسی بیاورید، باید بدانید که پاسخ شما به چند عامل بستگی دارد.
اگر فرزندتان از شلوغی بیش از اندازه دندان‌های دائمی خود رنج می‌برد و یا دندان‌های دائمی‌اش زودتر از موعد در آمده‌اند، بهتر است در اسرع وقت به یک دندان‌پزشک متخصص مراجعه کنید.
سن دندانی
به استثنای علائم و نشانه‌های ذکر شده، حداقل سن لازم برای انجام معاینات ارتدنسی به یک ارزیابی اولیه از سن دندانی فرزندتان بستگی دارد و چندان به سن واقعی کودک مرتبط نیست. سن دندانی بیمار در برخی از موارد با سن واقعی او کاملا تفاوت دارد. به عنوان مثال، یک کودک هشت ساله می‌تواند سن دندانی ۱۳ ساله داشته باشد. تشخیص سن دندانی کودک بر عهده دندان‌پزشک است. یک دندان‌پزشک متخصص با انجام معاینات، توصیه‌های لازم برای رفع مشکلات ارتدنسی در حال ظهور را در اختیار بیمار قرار می‌دهد.
سن پیشنهادی برای انجام معاینات اولیه ارتدنسی
انجمن رسمی ارتدنتیست‌های آمریکا معتقد است که بهترین زمان انجام معاینات اولیه ارتدنسی برای کودکان، سن ۷ تا ۹ سالگی است. در صورتی که تمام دندان‌های دائمی کودک در نیامده باشند، دندان‌پزشک با پیش بینی الگوی رشد دندان‌ها روند درمان را آغاز خواهد کرد.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics ‌و European Orthodontic Society و کتاب‌ Orthodontic Treatment of Impacted Teeth نوشته آدرین بکر  است.

دکتر علی علافر، جراح و دندان‌پزشک عضو آکادمی دندان‌پزشکی زیبایی آمریکاست. او گواهینامه‌های Biohorizanal آمریکا، I.T.I سوییس و XIVA آلمان را دارد. دکتر علافر در زمینه‌های ایمپلنت، اصلاح طرح لبخند، بلیچینگ، عصب‌کشی روتاری و ارتدنسی اطفال و همچنین درمان‌های تخصصی ترمیمی و زیبایی تبحر دارد. برای ارتباط با این شماره‌ها‌ تماس حاصل فرمائید: ۰۲۱۲۲۴۰۲۱۴۱- ۰۲۱۲۲۴۱۵۹۵۹

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ