مزایای درمان تنبلی چشم با طب سوزنی

maryam01
بر اساس نتایج یک تحقیق طب سوزنی می‌تواند در درمان تنبلی چشم به اندازه‌ی شیوه‌های ‌درمانی غربی مفید باشد.

بر اساس نتایج یک تحقیق طب سوزنی می‌تواند در درمان تنبلی چشم به اندازه‌ی شیوه‌های ‌درمانی غربی مفید باشد.
تنبلی چشم که اصطلاح پزشکی آن آمبلوپی است، موجب کاهش محسوس توانایی بینایی در یک چشم می‌شود. این مشکل شایع‌ترین عامل مشکلات بینایی در کودکان بوده و می‌تواند پیش از ۷ سالگی، به آسانی توسط عینک یا لنز درمان شود. درمان تنبلی چشم پس از این سن دشوارتر خواهد بود و معمولاً شامل ایجاد مانعی عمدی در چشم قوی‌تر است تا چشم ضعیف‌تر بهبود یابد. استفاده از پد چشمی بر روی چشم قویتر و قطره‌های ایجاد کننده‌ی تاری دید از درمان‌های رایج تنبلی چشم در افراد بزرگتر از ۷ سال هستند.
در یک تحقیق، ۸۸ کودک چینی بین ۷ تا ۱۲ سال که از تنبلی چشم رنج می‌بردند شرکت داشتند. برخی از این کودکان در هفته ۵ جلسه تحت درمان سنتی قرار گرفتند و دیگران روزی دو ساعت از پد چشمی استفاده نمودند. همچنین همه‌ی شرکت‌کنندگان از عینک استفاده کرده و دستورالعمل‌هایی را دریافت نمودند که شامل یک ساعت فعالیت‌های بینایی در فواصل نزدیک بود.
پس از ۲۵ هفته، ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان هر دو گروه به میزان دو خط در نمودار چشمی بهبود یافتند. از لحاظ ریکاوری، طب سوزنی کارایی بسیار بهتری نسبت پد چشمی داشت: فقط ۱۷ درصد کودکانی که از پد چشمی استفاده کردند ریکاوری کامل داشتند، اما این عدد برای گروه طب سوزنی ۴۲ بود.
طب سوزنی نسبت به شیوه‌های درمانی متعارف دارای مزایای قابل‌توجه‌ای است. در مقابل، قطره‌های ایجاد تاری دید می‌توانند انجام تکالیف مدرسه را برای کودکان دشوار ساخته و استفاده از پدهای چشمی می‌تواند برای آن‌ها از لحاظ اجتماعی تجربه‌ی ناخوشایندی باشد. از طرف دیگر، ۵ جلسه طب سوزنی در هفته ممکن است برای برخی وقت‌گیر باشد.
(منبع: mayoclinic)

استفاده از بالشتک چشم برای درمان تنبلی چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ