استفاده از بالشتک چشم برای درمان تنبلی چشم

maryam01
بچه‌هایی که تنبلی چشم خفیف یا عادی دارند با استفاده از بالشتک چشم به مدت ۲ ساعت در روز و قرار دادن آن بر روی چشم قوی‌تر، می‌توانند به طور بارزی میزان قدرت دید خود را افزایش دهند. دکتر اپلی در این‌باره می‌گوید: برای بچه‌هایی که تنبلی چشم شدید دارند، پیشنهاد من استفاده از بالشتک‌های چشمی به مدت زمان طولانی است، نه به خاطر آن‌که بگوییم ساعتهای کمتر جواب نمی‌دهد، بلکه به این خاطر که ساعت‌های طولانی‌تر برای والدین قابل‌قبول‌تر است. با تحقیقات اخیر انجام‌شده دیگر مطمئن شده‌ام که حتی اگر والدین از ساعتهای طولانی استفاده از این بالشتک راضی نباشند، اما بچه با استفاده از بالشتک چشم به میزان کم، قدرت بینایی‌اش بهتر می‌شود.

بچه‌هایی که تنبلی چشم خفیف یا عادی دارند با استفاده از بالشتک چشم به مدت ۲ ساعت در روز و قرار دادن آن بر روی چشم قوی‌تر، می‌توانند به طور بارزی میزان قدرت دید خود را افزایش دهند.
دکتر اپلی در این‌باره می‌گوید: برای بچه‌هایی که تنبلی چشم شدید دارند، پیشنهاد من استفاده از بالشتک‌های چشمی به مدت زمان طولانی است، نه به خاطر آن‌که بگوییم ساعتهای کمتر جواب نمی‌دهد، بلکه به این خاطر که ساعت‌های طولانی‌تر برای والدین قابل‌قبول‌تر است. با تحقیقات اخیر انجام‌شده دیگر مطمئن شده‌ام که حتی اگر والدین از ساعتهای طولانی استفاده از این بالشتک راضی نباشند، اما بچه با استفاده از بالشتک چشم به میزان کم، قدرت بینایی‌اش بهتر می‌شود.
در تحقیق انجام‌شده، محققان در بین ۱۹۶ بچه‌ی ۳ تا ۷ ساله به مدت ۲ ساعت از بالشتک چشمی استفاده کردند، در بین این بچه‌ها، ۱۳۵ نفر تنبلی چشم عادی (در واقع قدرت بینایی آنها در چشم ضعیف‌تر بین ۵۰/۲۰ تا ۸۰/۲۰ بود) و ۶۱ نفر از آنها تنبلی چشم شدید داشتند (قدرت بینایی چشم ضعیف‌تر بین ۱۰۰/۲۰ تا ۴۰۰/۲۰ بود). این آزمایش به مدت ۲۰ هفته بر روی بچه‌هایی با تنبلی چشم عادی و ۲۲ هفته بر روی بچه‌هایی که تنبلی چشم شدید داشتند انجام شد.
در انتها نتایج نشان داد بچه‌هایی که تنبلی چشم عادی داشتند به طور متوسط حدود ۲.۹ logMAR (با احتساب ۹۵/۰ بازه‌ی اعتماد و logMAr  ۲.۷ تا ۳.۲) قدرت دیدشان بهتر شد. آن دسته از افرادی که تنبلی چشم شدید داشتند هم به طور متوسط حدود ۴.۹ logMAR (با احتساب بازه‌ی اعتماد ۹۵/۰ درصد، و logMAR ۴.۴ تا ۵.۴) قدرت بینایی‌شان تقویت شد. بعد از ۱۲ هفته استفاده از بالشتک چشمی مشخص شد که قدرت بینایی هم در بچه‌هایی که تنبلی عادی داشتند و هم آنها که تنبلی چشم‌شان شدید بود به ترتیب ۴۷ در و ۴۸ درصد بهبود پیدا کرد.
(منبع: mayoclinic)

عوامل مؤثر بر تنبلی چشم چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ