تأثیر تحریک مغناطیسی در کاهش شب‌ادراری

maryam01
شب‌ادراری موجب دردسر کودکان و نوجوانان و همچنین والدین آن‌ها است.

شب‌ادراری موجب دردسر کودکان و نوجوانان و همچنین والدین آن‌ها است. دلایل شب‌ادراری هنوز کاملاً مشخص نشده، اما شب‌ادراری می‌تواند علل روان‌شناختی و فیزیولوژیکی داشته باشد. حال محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تحریک مغناطیسی می‌تواند دفعات شب‌ادراری را کاهش داده و کیفیت زندگی افرادی را که از آن رنج می‌برند بهبود دهد.
در این تحقیق 40 نفر شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند. برای یک گروه از تحریک واقعی مغناطیسی استفاده شد و در گروه دیگر فقط وانمود شد که فرد تحت درمان است. محققان و خود بیماران از هویت افرادی که در گروه واقعی و صوری قرار داشتند بی‌خبر بودند. هر یک از شرکت‌کنندگان در تحقیق 10 جلسه تحت درمان واقعی یا صوری (5 جلسه در هفته) قرار گرفتند. ابزار محرک مغناطیسی بر روی استخوان ساکروم ناحیه پایینی کمر قرار داده شد و برای 10 ثانیه روشن، 30 ثانیه خاموش، از پالس‌های 15 هرتزی استفاده شد. تنظیمات دستگاه برای افرادی که در گروه صوری قرار داشتند طوری انجام شد که بافت‌های زیرین تحت تحریک بسیار جزئی قرار گرفتند. تمامی افراد شرکت کننده در تحقیق حداقل 3 ماه دارو ضدافسردگی سه‌حلقه‌ای ایمی‌پرامین (25 میلی‌گرم) مصرف کرده بودند، که برای آن‌ها نتیجه‌ای درپی نداشت. افراد در طول تحقیق داروهای تجویز شده‌ی خود را طبق دستور پزشک مصرف نمودند.
نتیجه‌ی نهایی به این صورت بود که شب‌ادراری در گروهی که درمان واقعی دریافت کرده بودند از 7.5 به 3.0 مورد در هفته و در گروه صوری از 5.6 به 8.1 مورد کاهش یافت. گرچه افراد گروه صوری نیز شاهد بهبود بودند، اما بهبود در افراد گروهی که تحت تحریک مغناطیسی قرار گرفته بودند یک ماه دیگر نیز ادامه داشت و این در حالی است که افراد گروه صوری به وضعیت سابق خود بازگشتند.
(منبع: medicinenet)

ابن‌سینا چه توصیه ای به درمان شب ادراری دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ