افزایش احتمال بارداری ناخواسته در زنان مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که دچار بی‌اشتهایی عصبی هستند احتمال بروز بارداریهای ناخواسته در آن‌ها بیشتر است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که دچار بی‌اشتهایی عصبی هستند احتمال بروز بارداریهای ناخواسته و سقط تحریکی در آن‌ها نسبت به زنانی که اختلال حاد غذایی ندارند بیشتر است.
در بین زنانی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند همواره این باور غلط وجود دارد که نمی‌توانند باردار شوند چرا که در کل دچار عادات ماهیانه نشده یا عادات نامنظم دارند.
بی اشتهایی عصبی به هیچ وجه ابزار مناسبی برای پیشگیری از بارداری محسوب نمی‌شود. اینکه دچار قاعدگی نمی‌شوید، یا به این دلیل که به طور نامنظم پریود می‌شوید، به این معنا نیست که در معرض خطر باردار شدن نیستید. پزشکانی که زنان و دختران جوان را معاینه می‌کنند باید از این مسئله اطمینان حاصل کرده و با بیمارانشان درباره ی مسائل جنسی و روشهای پیشگیری از بارداری به وضوح صحبت کنند. به علاوه افراد یا پرستارانی که از زنان باردار مراقبت می‌کنند باید این مسئله را بدانند که بیمارانشان کی دچار اختلال غذایی می‌شوند تا بتوانند مراقبتهای لازم را از آن‌ها انجام دهند.
در این ارتباط محققان، اطلاعات مربوط به ۶۲۰۶۰ زن را مورد بررسی قرار دادند که در بین آن‌ها ۶۲ زن دچار بی اشتهایی عصبی بودند. تفاوتهای بین زنانی که بی اشتهایی عصبی داشتند با زنانی که هیچ اختلال غذایی نداشتند بسیار جالب بود. سن متوسط مادر‌ها در زمان زایمان ۲۶. ۲ سال بود که بی اشتهایی عصبی داشتند، در مقایسه با گروه دیگری از زنان که اختلالات غذایی نداشتند این عدد ۲۹. ۹ سال بود.
پنجاه درصد از زنانی که به بی اشتهایی عصبی مبتلا بودند در مقایسه با ۱۸. ۹ زنانی که این اختلال را تجربه نکردند، دچار بارداری ناخواسته شده بودند، در شرایطی که ۲۴. ۲ درصد از زنانی که بی‌اشتهایی عصبی داشتند در گذشته سقط تحریکی انجام داده بودند در حالیکه در زنانی که دچار این اختلال نبودند این میزان ۱۴. ۶ بود.
(منبع: mayoclinic)

عوارض مصرف قرص‌های ضدبارداری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ