از چه سنی می‌توان برای توقف سکسکه نوزاد به او آب داد؟

maryam01
نوشیدن آب که به ظاهر بی‌ضرر است، یکی از روش‌هایی است که انجام آن برای توقف سکسکه نوزادان توصیه نمی‌شود.

حتی اگر سکسکه کردن فرزند خردسالتان شما را به مرز جنون کشانده است، نگران نباشید. سکسکه مشکلی برای کودکتان ایجاد نمی‌کند. نوزادان معمولا حین شیر خوردن و زمانی که دیافراگم‌شان دچار گرفتگی می‌شود، سکسکه می‌کنند. سکسکه در سنین مختلف رخ می‌دهد، اما برخی از روش‌های درمان این عارضه برای کودکان مناسب نیستند. نوشیدن آب که به ظاهر بی‌ضرر است، یکی از روش‌هایی است که انجام آن برای نوزادان توصیه نمی‌شود.
قبل از ۶ ماهگی به نوزادتان آب ندهید
به گفته دکتر استفان دانیلز، نوشیدن آب روش مناسبی برای درمان سکسکه در نوجوانان و بزرگسالان است، اما به نوزادان توصیه نمی‌شود. در کل، نوشاندن آب به نوزدان کمتر از ۶ ماه به هر دلیلی که باشد، توصیه نمی‌شود. آب باعث می‌شود که نوزاد به اشتباه تصور کند سیر است. از این رو، نوشاندن آب باعث مختل شدن نیازهای غذایی او خواهد شد. مسمومیت با آب نیز از جمله خطراتی است که نوزادان را تهدید می‌کند. کاهش غلظت سدیم توسط آب در برخی موارد باعث تشنج و یا به کما رفتن نوزادان می‌شود.
زمانی که کودک از ۶ ماهگی می‌گذرد، می‌توانید با خیال راحت به او آب بدهید. آب را به صورت جرعه‌های کوچک به او بنوشانید و از افزایش ناگهانی مقدار آب خودداری کنید. نوشیدن آب زیاد باعث نفخ و ناراحتی معده شده و احساس گرسنگی را از کودک می‌گیرد. زمانی که کودک به سن یک سالگی می‌رسد، می‌تواند با خیال راحت هرچه می‌خواهد آب بنوشد؛ به شرطی که قادر به خوردن غذاهای جامد باشد و دیگر سراغ شیر مادر را نگیرد.
(منبع: mayoclinic)

چگونه ظرف یک دقیقه از شر سکسکه خلاص شوید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ