عروسکهای قاتل!

akahmadi
همیشه غذاهایی که به کودک‌تان می‌دهید، دلیل بیمار شدنش نیست. گاهی عروسک دوست‌داشتنی که همیشه همراه کودک‌تان است، بیشتر از یک غذای شب مانده می‌تواند سلامتش را به خطر بیندازد.

الو دکتر-همیشه غذاهایی که به کودک‌تان می‌دهید، دلیل بیمار شدنش نیست. گاهی عروسک دوست‌داشتنی که همیشه همراه کودک‌تان است، بیشتر از یک غذای شب مانده می‌تواند سلامتش را به خطر بیندازد. به نوشته دیلی میل، بررسی‌هایی که محققان روی عروسک‌های دوست‌داشتنی کودکان انجام دادند، نشان داد که این همراه‌های همیشگی در 80درصد موارد پناهگاهی برای مضرترین باکتری‌ها هستند. گزارش‌ها حتی از آلوده بودن این عروسک‌ها به مدفوع در برخی موارد خبر داده‌اند و از آنجا که والدین به‌ندرت به فکر شستن این عروسک‌ها می‌افتند، هر روز به جمع این باکتری‌ها اضافه می‌شود. عروسک‌ها تنها ابزاری برای بازی کودکان نیستند. بچه‌های زیر دو سال اغلب آنها را با دهان‌شان مزه‌مزه می‌کنند و بچه‌های بزرگ‌تر هم به‌خاطر در تماس مداوم بودن دست‌شان با این عروسک‌های آلوده، ممکن است باکتری‌های‌شان را به بدن خود راه دهند. محققان می‌گویند یک‌پنجم این عروسک‌ها هرگز به ماشین لباسشویی راه پیدا نمی‌کنند و 75درصد‌شان هم بعد از اینکه کودک را با آلودگی‌های‌شان بیمار کردند، شسته می‌شوند. اگر نمی‌خواهید فرزند شما قربانی این عروسک‌های آلوده شود، هر هفته یک‌بار آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید یا با دست آنها را بشویید.

خبرهای ویژه و خواندنی مجله سیب سبز را از دست ندهید.در شماره 144 سیب سبز که هم اکنون روی کیوسک  است خبرهای  دست و اول وخواندنی از سبک زندگی و زیبایی و تغذیه چاپ شده است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ