تاثیر طبیعت بر سلامت روان

maryam01
طبیعت انرژی خاصی درون خود دارد؛ یک انرژی خالص و وحشی که باعث آرامش روح و روان می‌شود.

در آخرین تعطیلات خود به کجا رفتید؟ اگر در شهرستان یا حومه شهر زندگی می‌کنید، شانس این را دارید که تعطیلات خود را در دل طبیعت، یک پارک ملی، ساحل یا کوه بگذرانید.
جاذبه انکارنشدنی محیط بیرون از خانه برای بیشتر افراد غیر قابل توضیح است. حتی اگر این محیط بیرون به یک پیاده‌روی ساده و یا نشستن در حیاط خلوت و تماشای ابرها محدود باشد. طبیعت انرژی خاصی درون خود دارد؛ یک انرژی خالص و وحشی که باعث آرامش روح و روان می‌شود.
با این همه، چرا بودن در دل طبیعت احساس خوبی دارد؟ آیا صلح و صفا، ارتباط با زمین و یون‌های منفی آن باعث این احساس می‌شوند؟ بله، این عوامل در شکل‌گیری احساسات مثبت دخیل هستند. تحقیقات جدید نشان داده است که بودن در طبیعت باعث ارتقای عملکرد سیستم ایمنی بدن شده و سلامت جسمانی و روانی انسان را بهبود می‌بخشد.
تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که بودن در دل طبیعت برای سلامت جسمانی و روانی انسان مفید است. نتایج شگفت‌انگیز هستند: وقت گذرانی در پارک‌ها، باغ‌ها و جنگل‌ها به ارتقای سلامت روانی و جسمانی شما کمک خواهد کرد. در مقابل، زندگی کردن در مکانی که فضای سبز کمی دارد، خطر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل افسردگی و اضطراب، اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD)، سرطان، دیابت و بسیاری از امراض دیگر را افزایش می‌دهد.
وقت گذرانی در بیرون از خانه شما را در معرض ویتامین D از نور خورشید، یون‌های منفی، فیتونسید (ترکیبات ضد میکروبی مشتق شده از گیاهان) و مایکوباکتریوم (باکتری‌های مفید خاک) قرار می‌دهد. این عوامل نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.
(منبع: webmd)

راه های رسیدن به آرامش بدون دارو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ