داروهای گیاهی مناسب برای درمان علائم ام اس

maryam01
داروهای گیاهی نقش قابل توجهی در درمان علائم ام اس دارند؛ با این حال، بهتر است قبل از مصرف هر دارویی از خطرات احتمالی و عوارض جانبی آنها مطلع شوید.

به گزارش موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، فلج چندگانه یا ام اس یکی از بیماری‌های غیر قابل پیش‌بینی مرتبط با سیستم عصبی مرکزی است که با ایجاد اخلال در ارتباط مغز با سایر نقاط بدن همراه است. فلج چندگانه در دو حالت خوش خیم و بد خیم رخ می‌دهد. هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد. داروهای گیاهی به درمان علائم ام اس کمک می‌کنند، اما تاثیری بر خود بیماری ندارند. قبل از مصرف هرگونه داروی گیاهی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
فلج چندگانه
فلج چندگانه اختلالی است که به مغز، نخاع و عصب‌های بینایی حمله می‌کند. به گزارش انجمن ملی فلج چندگانه، ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن، سیستم ایمنی بدن به بافت‌های خودی حمله می‌کند. میلین یا همان پوشش چربی که از اعصاب محافظت می‌کند، با ابتلا به ام اس از بین رفته و ارتباط عصب‌ها را مختل می‌سازد.
داروهای گیاهی سودمند
با وجود اینکه هیچ درمان مشخصی برای ام اس وجود ندارد، برخی از داروهای گیاهی از سرعت پیشرفت این بیماری می‌کاهند. به گفته فیلیس بالچ، مشاور تغذیه و نویسنده کتاب «نسخه‌های شفا»، یونجه، باباآدم، قاصدک، اکیناسه، پائو دارکو، شبدر قرمز، عشبه بیابانی، گینگو، بومادران، قارچ سرچماقی، برگ توتون هندی، عرقچین و ریشه سنبل‌الطیب از جمله رایج‌ترین گیاهانی هستند که برای درمان علائم ام اس بکار گرفته می‌شوند. برخی از این گیاهان باعث آرامش سیستم عصبی شده و برخی از آنها خواص سم‌زدایی دارند. به طور کلی، داروهای گیاهی نقش قابل توجهی در درمان علائم ام اس دارند؛ با این حال، بهتر است قبل از مصرف هر دارویی از خطرات احتمالی و عوارض جانبی آنها مطلع شوید.
(منبع: webmd)

مزایای ماساژ درمانی برای بیماران مبتلا به ام اس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ