کدام مشاغل بیش از همه به سلامت افراد آسیب می‌رسانند؟

maryam01
بر اساس تحقیقات جدید، کار پلیس‌ها نمی‌تواند آن‌قدرها هم بد باشد. اگر همیشه در آرزوی این بودید که عضوی از خدمه پرواز باشید، باید در این‌باره تجدید نظر کنید. یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کار کردن به عنوان خدمه پرواز بیش از هر شغل دیگری به سلامت افراد آسیب می‌رساند.

بر اساس تحقیقات جدید، کار پلیس‌ها نمی‌تواند آن‌قدرها هم بد باشد. اگر همیشه در آرزوی این بودید که عضوی از خدمه پرواز باشید، باید در این‌باره تجدید نظر کنید. یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کار کردن به عنوان خدمه پرواز بیش از هر شغل دیگری به سلامت افراد آسیب می‌رساند. دندان‌پزشکی و مهندسی نیز از جمله مشاغلی هستند که پر خطر معرفی شده‌اند.
این مطالعه با استفاده از داده‌های به دست آمده از شبکه اطلاعات شغلی به انجام رسیده است. محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که استرس تنها عاملی نیست که باعث کاهش طول عمر افراد می‌شود. برای آنکه زیان‌بارترین کار روزانه یا شبانه مشخص شود، شش عامل خطر مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت. این عوامل عبارتند از قرار گرفتن در معرض عوامل خطرناک مانند تشعشعات، خطر سوختگی‌های جزئی، بریدگی، گزش و نیش. مدت زمان نشستن در محیط کار نیز از جمله عواملی است که مورد ارزیابی قرار گرفته است. چون این عامل اثرات جبران‌ناپذیری بر سلامت جسمانی افراد دارد.
بر اساس یافته‌های این مطالعه، دندان‌پزشکی ناسالم‌ترین حرفه‌ای است که یک فرد می‌تواند به آن مشغول باشد. دلیلش این است که دندان‌پزشکان در معرض بیماری‌ها و آلودگی‌های گوناگونی قرار دارند. فعالیت به عنوان خدمه پرواز نیز به دلیل خطرات مربوطه در رتبه دوم قرار گرفته است. بازرسان گمرک و اداره مهاجرت، پزشکان و متخصین بیهوشی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. خلبانان (رتبه ۱۲) و مسئولان جمع‌آوری مواد قابل بازیافت (رتبه ۱۵) در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند.
یافته‌های این مطالعه در نشریه کسب و کار داخلی منتشر شده‌اند.
(منبع: medicinenet)

سرطان‌زاترین شغل چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ