زوئی مارشال، ستاره رادیو از نبرد فرساینده‌اش با بیماری اندومتریوز می‌گوید+عکس

مهرناز زاوه
زوئی مارشال ۳۱ ساله، ستاره‌ی رادیویی از تجربه‌ی مبارزه‌ی خود با بیماری اندومتروز در رادیو صحبت کرد.

زوئی مارشال ۳۱ ساله، ستاره‌ی رادیویی از تجربه‌ی مبارزه‌ی خود با بیماری اندومتروز در رادیو صحبت کرد. او می‌گوید: بیماری‌ام واقعا شدید و حاد بود. در طول دوران بیماری سعی می‌کردم در بیمارستان از خودم عکس بگیرم٬ هیچ چیز مانع از این نیروی من نمی‌شد. پست‌های اینستاگرامم را به روز می‌کردم.» این مربوط به پنج ماه قبل است. این خانم از مبارزه‌ی سه ساله‌ی خود با این بیماری غیرقابل تحمل صحبت کرد و گفت که چقدر مقاوم بوده تا به خاطر خطراتی که این بیماری بر باروری‌اش به همراه داشت٬‌ بار دیگر جراحی انجام ندهد.


خودش می‌گوید: دومین روز از چرخه‌ی قاعدگی من برایم بدترین روز بود. حدود ۶ ماه قبل به طرز شدیدی دچار سردرد شدم. هر ماه دردم با دردهای قبلی فرق می‌کرد اما این ماه واقعا یک چیز دیگر بود. درد آنقدر شدید بود که نصف شب از خواب بیدارم کرد. هدبندی به سرم بستم و خودم را مجبور کردم که چیزی بخورم. کمی نان و مقداری موز خوردم تا دردم کم شود. خون زیادی آن شب از من رفته بود. 


زوئی در زمان بارداری نمی‌دانست که ناهنجاری کوروموزومی جنینی خطری برای بچه‌ی به دنیا نیامده‌اش محسوب می‌شود و بعد از زایمان این مسئله را فهمید.
او درباره‌ی تجربه‌اش از این بیماری با دیگران در فضاهای مجازی مختلف صحبت کرده و پیغام‌های مختلفی دریافت کرده است. بسیاری از زنان درد شدیدی یا هیچ علائمی از این بیماری را تجربه نمی‌کنند٬ در حالی که بسیاری از زنان هم دردهای شدیدی از آن را تحمل می‌کنند. توصیه‌ی زوئی این است که برای پیشگیری از تشدید اندومتروز٬ از خوردن قند و چیزهای گندم‌دار پرهیز کنید چون باعث تشدید بیماری می‌شود.
(منبع: dailymail)

کیم کارداشیانِ باردار در خطر ابتلا به دیابت بارداری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ