نوشیدن زیاد قهوه آنقدرها هم بد نیست

مهرناز زاوه
یافته‌های به دست آمده از مطالعات جدید نشان می‌دهند افرادی که روزانه ۳ تا ۵ فنجان قهوه می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که مصرف کمتری دارند یا اصلا قهوه نمی‌نوشند، کمتر دچار مرگ زودرس می‌شوند.

یافته‌های به دست آمده از مطالعات جدید نشان می‌دهند افرادی که روزانه ۳ تا ۵ فنجان قهوه می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که مصرف کمتری دارند یا اصلا قهوه نمی‌نوشند، کمتر دچار مرگ زودرس می‌شوند. محققان مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد دریافتند که نوشیدن قهوه دارای کافئین و بدون کافئین فواید بسیاری دارد. به گفته آنها، خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های عصبی، دیابت نوع ۲ و خودکشی در افرادی که قهوه می‌نوشند در مقایسه با سایر افراد بسیار کمتر است. به گفته مینگ دینگ، نویسنده اصلی این مطالعه، مواد بیواکتیو موجود در قهوه از میزان مقاومت به انسولین و التهابات سیستماتیک در بدن می‌کاهد. محققان داده‌های به دست آمده از تحلیل وضعیت بهداشتی شرکت‌کنندگان را در سه مطالعه بزرگ مورد بررسی قرار دادند.
میزان نوشیدن قهوه با استفاده از یک پرسشنامه معتبر مورد بررسی قرار گرفت. شرکت‌کنندگان می‌بایست پرسشنامه‌های خود را هر ۴ سال یک‌بار در اختیار محققان قرار می‌دادند. این مطالعه که در یک دوره ۳۰ ساله به انجام رسیده است، شامل ۱۹ هزار زن و ۱۲ هزار مرد می‌باشد که به دلایل مختلف جان خود را از دست داده بودند. بر اساس یافته‌های به دست آمده مشخص شد که مصرف قهوه به طور متوسط با کاهش خطر مرگ‎و‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و خودکشی همراه است. مصرف قهوه با مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ارتباطی ندارد. سایر عوامل موثر مانند سیگار کشیدن، شاخص توده بدنی، فعالیت جسمانی، نوشیدن الکل، رژیم غذایی و غیره نیز در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
(منبع: medicinenet)

کاهش خطر حمله قلبی با نوشیدن ۳ فنجان قهوه در روز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ