فواید مختلف و فوق‌العاده‌ی رابطه جنسی برای بدن

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دیوانه‌ی برقرای رابطه‌ی جنسی هستند بعد از مدتی شاداب‌تر و پرنشاط‌تر می‌شوند به جای آنکه دیوانه‌تر شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دیوانه‌ی برقرای رابطه‌ی جنسی هستند بعد از مدتی شاداب‌تر و پرنشاط‌تر می‌شوند به جای آنکه دیوانه‌تر شوند. روان‌شناسان دریافته‌اند که عشقبازی تا حد زیادی باعث افزایش تولید نورون‌ها در هیپوکامپ می‌شود؛ هیپوکامپ بخشی از مغز بوده که مسئول حافظه‌ی بلندمدت شماست. در اینجا به نکاتی پیرامون همین مسئله اشاره می‌کنیم که حتما برایتان جالب خواهد بود:
پیشگیری از زوال عقل
فرآیند درست شدن نورون‌ها را که به نام شکل‌گیری نورون‌های جدید می‌شناسند فرآیندی است که باعث حفظ و ماندگاری عملکرد مغزی می‌شود که طی دوران سالخوردگی از بین می‌رود.
کاهش درد
یکی از شایع‌ترین عللی که باعث می‌شود زنان نخواهند رابطه‌ی جنسی داشته باشند سردردهای شدید است. اما حقیقت این است که دخول جنسی برای کاهش درد بسیار مؤثر خواهد بود، فرقی نمی‌کند کمردرد باشد یا سردرد.
سوزاندن کالری
حدود نیم ساعت عشقبازی بیشتر از راه رفتن روی دستگاه تردمیل کالری می‌سوزاند. محققان در این زمینه، بر روی ۲۱ زوج ۱۸ تا ۳۵ ساله تحقیقاتی انجام دادند و به آنها بازوبندهایی بستند که نشان می‌داد حین رابطه‌ی جنسی چه میزان کالری سوزانده و از طرفی شدت فعالیت آنها را هم ثبت می‌کرد. نتایج نشان داد که در یک فعالیت عادی که ۲۵ دقیقه طول کشید مردان به طور متوسط ۱۰۰ کالری و زنان ۶۹ کالری سوزاندند. البته وقتی شدت فعالیت‌ها بررسی شد، زنان در صدر قرار گرفتند.
بهبود وضعیت خواب
تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از تأثیرات رابطه‌ی جنسی در کاهش تنش بوده که معادل مصرف ۲ میلی‌گرم دیازپام است. مجموعه‌ای از هورمون‌ها حین ارگاسم در بدن منتشر می‌شود، هورمون‌هایی مانند ملاتونین، اکسیتوسین، وازوپرسین و پرولاکتین که همه و همه باعث بهتر شدن روند خواب فرد می‌شود.
شادتر کردن فرد
تحقیقات ثابت کرده زنانی که شریکشان هرگز از کاندوم استفاده نمی‌کنند نسبت به مردانی که از کاندوم استفاده می‌کنند روحیه‌ی بهتری داشته و علائم افسرده‌ساز کمتری در آنها دیده می‌شود.
(منبع: webmd)

عوارضِ نداشتن رابطه جنسی منظم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ