فرمول تتلو برای گیـاه خوارهــا

akahmadi
نگاه به بازوهای ورزیده و خالکوبی های عجیب و غریب روی دست و پایش نکنید. تتلو یکی از مهربان ترین قلب ها و لطیف ترین روح ها را دارد.

 

الو دکتر-نگاه به بازوهای ورزیده و خالکوبی های عجیب و غریب روی دست و پایش نکنید. تتلو یکی از مهربان ترین قلب ها و لطیف ترین روح ها را دارد. در تتلو یک سهراب سپهری زندگی می کند که شاید بعضی وقت ها شعرهای درست و درمانی نسازد یا کوک نخواند، اما او را در برابر محیط زیست و موجودات، لطیف و آسیب پذیر کرده است. دلش برای همه می سوزد و غصه می خورد. همه را دوست دارد و سعی می کند از آن ها نگهداری کند و مشکلشان را حل کند. این سهراب سپهری درون تتلو یک جایی بیشتر دست به خود نمایی زده و آن هم گیاه خواری است. تتلو قبل ترها نشان داده بود که یک علی کریمی درون هم دارد و عشق فوتبال است. سهراب سپهری گیاه خوار هم که تازه کشف شده . او این روزها مهم ترین مبلغ این سبک زندگی غذایی در ایران است.

گیاهخوار شدن، چطور دغدغه امیر تتلو شد؟ 

مدتی است به این نتیجه رسیدهام که گیاهخواری باعث میشود که من موفقتر شوم. به هر حال وقتی شما موجودی را میکشید باعث میشود انرژی منفی در طبیعت آزاد شود و این انرژی به تو برخواهد گشت. وقتی مرغها و گوسفندها را میکشند فکر میکنم گوشتشان سرشار از تنفر و نفرت است. شنیدید میگویند گوشت بخور تا بزرگ و قوی شوی؟ خب به همان سرعت که بزرگ و قوی میشوید پیر و ضعیف هم میشوید. وقتی تکامل بدنیات تمام شد به سمت تحلیل رفتن و تجزیه شدن پیش میروید. گیاهخوار شدن از تجزیه شدن میانسالها جلوگیری میکند.

تو یک ورزشکار هستی که خیلی هم حرفهای بدنسازی را دنبال میکنی حتی مدتی فوتبال بازی میکردی، چطور میشود این همه تمرین کرد با یک رژیم گیاهخواری؟

میبینید که من توانستم، پس کار نشد، ندارد. من نمونه واقعی برای همه کسانی هستم که میگویند فقط باید گوشت خورد و قوی شد. خیلی از غذاها را با سویا یا جایگزینهای گیاهی درست میکنم و اتفاقا خیلی هم خوشمزه میشود.

یعنی تو در دوران بدنسازی پودرهای پروتئین هم نمیخوری؟

چرا آنها را میخورم اما لب به گوشت نمیزنم. خیلیها باورشان نمیشد و میگفتند در خلوت خودش گوشت میخورد اما دلیلی ندارد دروغ بگویم.

تو که اینقدر تبلیغ گیاهخواری میکنی پس چرا نتوانسته ای دوستانت را گیاهخوار کنی و همه آنها گوشت میخورند؟

آره واقعا این انتقاد را قبول دارم اما من فقط میتوانم به  تتلیتیهای خودم بگویم که چه کار کنند و چه کار نکنند و درنهایت همین تتلیتیها برای من میمانند.

یک دلیل بیاور که چرا نباید گوشت بخوریم؟

تو بیشتر گاوداریهایمان گاو را دستهدسته میبرند تا بکشند، به خدا این حیوانات میفهمند، به خدا این استرس وارد گوشتشان و همین استرس وارد بدن ما میشود. واقعا فکر نمیکنید که آنهمه گاو، مرغ و گوسفند که کنار هم زندگی میکنند نمیدانند که قرار است بمیرند؟ واقعا فکر میکنید از اینکه بچههایشان را از آنها جدا میکنیم ناراحت نمیشوند؟ کجا گفته شده این همه گاوداری بزنید و هر روز این همه گاو و گوسفند را بکشید. واقعا قبلا که مردم این همه گاو و گوسفند نمیخوردند بیماری کمتر نبود؟ فکر نمیکنید طبیعت تقاصاش را از ما میگیرد و با تمام این حرفها بازهم  نمیخواهید گیاهخواری را امتحان کنید؟

ادامه این گفت و گوی خواندنی را می توانید در شماره 146 مجله سیب سبز که از اول آذر ماه روی کیوسک است بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
mehdi

mehdi

1394-09-13 - 05:43 پاسخ

منم گیاهخوارم خوشحالم که به این نتیجه رسیده و روح لطیف پیدا کردین