قلبی سالم با ایجاد چند تغییر کوچک در سبک راه رفتن

مهرناز زاوه
یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهند که فعالیت‌های بدنی ملایم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) همراهند.

راه رفتن با سرعت بیشتر یا در مسافت طولانی‌تر برای قلب افراد مسن مناسب است. یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهند که فعالیت‌های بدنی ملایم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) همراهند. این مسئله در مورد مردان و زنان بالای ۷۵ سال نیز صدق می‌کند. پزشکان اغلب به افراد میانسال و مسن توصیه می‌کنند که فعالیت بیشتری داشته باشند؛ با این حال، شواهد تجربی اندکی در قبال این توصیه‌ها وجود ندارد. مطالعات انجام شده در دانشگاه تافتس که به رهبری دکتر داریوش مظفریان به انجام رسیده است، نشان می‌دهند که فعالیت‌های جسمانی از احتمال بروز حملات قلبی و سکته مغزی در افراد مسن می‌کاهد.
میانسالانی که با سرعت سه مایل در ساعت (mph) می‌دوند، در مقایسه با همسالان خود که کندتر می‌دوند، به میزان ۵۰، ۵۳ و ۵۰ درصد کمتر به بیماری عروق کرونر قلب (CHD)، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) مبتلا می‌شوند. به علاوه، افرادی که مسافت بیشتری را می‌دوند، به ترتیب ۳۶، ۵۴ و ۴۷ درصد کمتر به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند. علاوه‌براین، افرادی که به فعالیت‌های مفرح مانند چمن زنی، باغبانی، شنا، دوچرخه سواری و پیاده‌روی می‌پردازند، در مقایسه با افرادی که به فعالیت‌های فوق علاقه ندارند، شانس کمتری برای ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی دارند. یافته‌های به دست آمده در مقاطع سنی مختلف مردان و زنان مشابه یکدیگر هستند.
(منبع: NHS)

چه ورزش هایی برای قلب مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ