کباب‌خورها حواس‌شان باشد

akahmadi
اگر کلیه‌های‌تان را دوست دارید و نمی‌خواهید یک خال به آنها بیفتد پس لطفا حواس‌تان به کباب‌هایی که می‌خورید باشد. چه ربطی دارد؟

  الو دکتر-اگر کلیههایتان را دوست دارید و نمیخواهید یک خال به آنها بیفتد پس لطفا حواستان به کبابهایی که میخورید باشد. چه ربطی دارد؟ رابطهاش را پژوهشگران تغذیه به شما میگویند. دانشمندان در جدیدترین تحقیقاتی که داشتهاند به این نتیجه رسیدهاند گوشتهایی که روی حرارت بالا سرخ یا کباب میشوند، میتوانند سلامت کلیهها را به خطر بیندازند یا حتی خدای ناکرده زمینه ابتلا به سرطان را هم آماده کنند. طبق تحقیقاتی که پژوهشگران دانشگاه تگزاس انجام دادهاند، کسانی که تنوع ژنتیکی خاص دارند بیشتر درمعرض خطر ابتلا به اثرات مضر مواد شیمیایی سرطانزای گوشتهایی که در دمای بسیار بالا و شعله زیاد کباب میشوند، قرار دارند. این تیم تحقیقاتی در بیانیهای اعلام کردند: «وعده غذایی که مواد اصلی آن گوشت است ممکن است از طریق مکانیسمهای مرتبط با ترکیبات پخت خاص آن، باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه شود.»

 به گزارش سایت «هلث»، این تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر «ژی فنگ وو» آزمایشها را بر مصرف و خطر ژنتیکی عوامل غذایی ۶۵۹بیمار مبتلا به بیماری کارسینوم سلول کلیوی، رایجترین شکل سرطان کلیه در بزرگسالان و ۶۹۹داوطلب سالم آغاز کردند.

محققان از مقایسه نتایج آزمایشهای این دو گروه به این نتیجه رسیدند که بیماران مبتلا به سرطان کلیه نسبت به افراد سالم گوشت قرمز و سفید بیشتری مصرف میکنند. البته این بیماران مبتلا به سرطان، مواد شیمیایی سرطانزای بیشتری که توسط گوشتهای سرخ شده، کبابی و بریان شده تولید میشود، جذب کردند. پس اگر نگران کلیههایتان هستید یا کمتر کباب بخورید یا سعی کنید کباب را روی حرارت ملایم و در زمان بیشتر آماده کنید.

مطالب جالب و خواندنی سلامت و تغذیه را می توانید در شماره 147 مجله سیب سبز که از 16 آذر ماه روی کیوسک می آید،بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محسن

محسن

1394-09-14 - 07:12 پاسخ

با سلام میزان دقیق تستوسترون در مردان وزنان بالای چهل سال چقدر باید باشد؟ آیا داروهای چربی خون تاثیری در کم شدن تستوسترون میشود؟

admin

admin

1394-09-14 - 07:12


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .

نسرین

نسرین

1394-09-11 - 18:27 پاسخ

کاملادرسته ممنون از راهنماییتو ن بهنر است اصلا از غذاهای بخار وز استفاده کنیم