توصیه‌های غذایی ساده برای خانم‌های بالای ۵۰ سال

مهرناز زاوه
برای جلوگیری از پوکی استخوان، ابتلا به انواع سرطان و بسیاری بیماری‌های دیگر، خانم‌های بالای ۵۰ سال به مراقبت‌های غذایی ویژه‌ای نیاز دارند.

برای جلوگیری از پوکی استخوان، ابتلا به انواع سرطان و بسیاری بیماری‌های دیگر، خانم‌های بالای ۵۰ سال به مراقبت‌های غذایی ویژه‌ای نیاز دارند. بهتر است با راهکارهای متخصصان در این زمینه آشنا شوید.
۱-یک دفترچه یادداشت غذا برای خود داشته باشید. این عمل ساده به شما کمک می‌کند که مقدار غذای مصرفی خود را در طول روز کنترل کنید و بر اساس اهدافی که دارید، پرخوری نکنید.
۲-اهداف مورد نظرتان را تعیین کنید، اما سعی کنید واقع ‌بین باشید و خود را برای مواجهه با هرگونه شکست احتمالی آماده کنید. توانایی‌های عملی خود را بشناسید و به بازه زمانی تعیین ‌شده برای دست‌یابی به اهداف مورد نظرتان فکر کنید.
۳-اهداف خود را بر روی تکه کاغذهایی بنویسید و آنها را در آشپزخانه، روی آینه حمام، میز و دفترچه یادداشت غذا بگذارید. مطمئن شوید که یادداشت‌‌ها در دید شما باشند.
۴-با اهدافتان به گونه‌ای رفتار کنید که انگار مهم‌ترین برنامه کاری شما هستند. دست‌یابی به این اهداف باید به یک پروژه خاص در زندگی شما بدل شود!
۵-تمرکز خود را از دست ندهید، مخصوصا در مواقعی که به خرید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روید. یک لیست خرید تهیه کنید و فقط آنچه را که در طول هفته به آن نیاز دارید بخرید.
۶-به خود سرکوفت نزنید! مثل یک کودک رفتار کنید و وعده‌های غذایی خود را در یک زمان مشخص بخورید. روز خود را با صبحانه شروع کنید؛ میوه‌‌های کم قند بخورید و آب زیاد بنوشید. یک کاسه جو دوسر نیز گزینه خوبی برای صبحانه خواهد بود. پس از صرف صبحانه، بر اساس برنامه غذایی خود وعده‌‌های ناهار و شامتان را آماده کنید.
۷-هرگز وعده‌‌های غذایی خود را پشت گوش نیاندازید! با خوردن سه وعده غذا در روز، انرژی لازم را به دست آورده و شکم‌تان را پر خواهید کرد. به علاوه، دیگر گرسنه نمی‌شوید و میان ‌وعده‌های بی‌ارزش  نمی‌‌خورید!
۸-به زندگی خود رنگ ببخشید! سعی کنید بشقاب غذایتان را با مواد غذایی رنگارنگ و سبزیجات مختلف پر کنید. مصرف سبزیجات به کارکرد بهتر بدن کمک کرده و شما را جوان و سالم نگه می‌‌دارد.
۹-خوردن سبزیجات سبز رنگ و سالاد باعث تقویت بینایی شما می‌شود. این مواد غذایی سرشار از ویتامین بوده و کالری اندکی دارند. از این رو، نمی‌‌توان به آنها نه گفت!
۱۰-قانون کلی: آب زیاد بنوشید! نوشیدن یک لیوان پر از آب از اشتهای کاذب شما جلوگیری می‌‌کند.
۱۱-میوه و سبزیجات شیرین بخورید. هر قدر بیشتر از این مواد غذایی استفاده کنید، میل کمتری به مصرف شیرینی‌‌های فرآوری نشده خواهید داشت!
۱۲-وقتی گرسنه هستید به خرید نروید! قبل از خرید یک میان ‌وعده سالم بخورید و تنها بر لیست خرید خود تمرکز کنید.
۱۳-خواب کافی باعث کاهش وزن می‌‌شود! وقتی خسته هستید، بدن از انرژی درونی شما به عنوان قند استفاده می‌‌کند. بنابراین سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. هر شب در یک زمان مشخص به رختخواب بروید و در ساعت همیشگی از خواب بیدار شوید. لوازم الکترونیکی را از اتاق خواب خارج کنید!
۱۴-بخورید و لذت ببرید! به هنگام صرف غذا، همه چیز را خاموش کنید: ارسال پیام کوتاه، تماشای تلویزیون و رانندگی. سعی کنید از دقایقی که غذا می‌‌خورید، به طور کامل لذت ببرید.
۱۵-به برچسب مواد غذایی توجه کنید! قبل از خرید و مصرف مواد غذایی به برچسب حک‌ شده بر روی بسته‌ بندی آنها توجه کنید.
۱۶-استرس نداشته باشید و زمان بیشتری را به شخص خود اختصاص دهید تا از پرخوری احساسی در امان باشید! ماساژ و حمام آب گرم به شما کمک می‌کنند که از استرس رها شوید.
(منبع: livingbetter50)

۸ تغییر که زنان بالای ۴۰ سال باید در رژیم غذایی خود اعمال کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ