مهمترین دلایل ریزش مو و طاسی خانم‌ها

مهرناز زاوه
بدن خانم‌ها در طول زندگی تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. این تغییرات در برخی مواقع می‌توانند در ریزش مو خانم‌ها موثر باشند. برای درمان ریزش مو، ابتدا باید دلیل اصلی آن را پیدا نمود.

بدن خانم‌ها در طول زندگی تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. این تغییرات در برخی مواقع می‌توانند در ریزش مو خانم‌ها موثر باشند. برای درمان ریزش مو، ابتدا باید دلیل اصلی آن را پیدا نمود.
نگهداری نامناسب از موها
استفاده‌ی بیش از حد از دستگاه‌های صاف کننده، اتو مو و محصولاتی مانند ژل، اسپری و رنگ می‌توانند به ساقه‌ی مو آسیب بزند. همچنین استفاده طولانی مدت از این موارد رشد مو را با مشکل مواجه می‌سازد. بستن محکم موها و استفاده از شانه‌های نامناسب نیز این شرایط را وخیم‌تر می‌سازند.
سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
ترشح تولید هورمون‌های مردانه یا اندروژن در افراد دچار این سندرم بیش از اندازه‌ی طبیعی است و این مسئله منجر به ایجاد کیست در تخمدان‌ها می‌شود. این مشکل ناشی از عدم تعادل هورمونی بوده و بر رشد موها نیز  تأثیر منفی دارد.
آنمی
کم‌خونی (آنمی) نتیجه‌ی کمبود آهن دریافتی از طریق رژیم غذایی است. بسیاری از خانم‌ها به سبب خون‌ریزی‌های شدید قاعدگی یا کمبود اسید فولیک دچار کم‌خونی می‌شوند. این عارضه سبب کاهش تولید هموگلوبین می‌شود که به معنای کمبود اکسیژن در اندام‌های بدن است. در صورتی که به فولیکول مو اکسیژن کافی نرسد، فولیکول ضعیف شده و به آسانی تخریب می‌شود.
یائسگی
یائسگی با تغییرات زیادی در بدن خانم‌ها همراه است که ریزش مو یکی از آن‌ها است. این نوع ریزش مو ناشی از کمبود هورمون استروژن در بدن می‌باشد.
زایمان
بسیاری از خانم‌ها پس زایمان دچار ریزش مو می‌شوند. در دوره‌ی بارداری هورمون استروژن به مقدار زیادی افزایش می‌یابد، بنابراین تراکم موها در این دوران افزایش خواهد یافت. اما زمانی که کودک متولد می‌شود، هورمون‌ها به مقدار عادی خود باز می‌گردند و به همین سبب موها خواهند ریخت. با این حال، این شکل از ریزش مو موقتی بوده و رشد مو پس از چند هفته به حالت عادی باز خواهد گشت.
عوامل دیگری که در ریزش موها دخیل هستند:
•کمبود پروتئین (کراتین)
•عوارض جانبی برخی از داروها، از جمله داروهای ضدبارداری
•کاهش وزن شدید
•مشکلات پزشکی مانند بیماری تیروئید و بیماری خود ایمنی
(منبع: dailymail)

چگونه می‌توان جلوی ریزش مو را گرفت؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ