دکتر مسعود تهرانی درباره شقاق مقعد (فیشر) توضیح می‌دهد

اخبار پزشکی و سلامت-فیشر همان برش یا پارگی در ناحیه تحتانی کانال مقعد است.این برش یا پارگی در اطراف مقعد رخ داده و دیواره مقعد را دربرمی‌گیرد. این بیماری یکی از علل شایع مدفوع و خونی‌شدن کاغذ توالت است.

دکتر مسعود تهرانی، پزشک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی :

فیشر همان برش یا پارگی در ناحیه تحتانی کانال مقعد است.این برش یا پارگی در اطراف مقعد رخ داده و دیواره مقعد را دربرمی‌گیرد. این بیماری یکی از علل شایع مدفوع و خونی‌شدن کاغذ توالت است. به گفته‌ی پزشکان داخلی، حدود یک دهم از کل مراجعه‌کنندگان از شقاق مقعد (فیشر) رنج می‌برند. این بیماران به طور معمول در طول اجابت مزاج و پس از آن احساس درد می‌کنند.
پارگی یا برش ناشی از شقاق مقعد در اغلب موارد کمتر از یک سانتی‌متر طول دارد؛ با این حال، مقعد یکی از نواحی بسیار حساس بدن است. از این رو، دردهای مرتبط با این ناحیه بیش از حد تصور و انتظار بیمار ناراحت‌کننده هستند.
شقاق مقعد برای تمام افراد با هر سن و جنسیتی رخ می‌دهد. این بیماری شایع‌ترین علت خونریزی مقعد در نوزادان و کودکان است. بعضی از کودکان با مشاهده‌ی‌ خونی بودن مدفوع و کاغذ توالت خود دچار ترس و ناراحتی می‌شوند.
شقاق مقعد در بیشتر موارد خود به خود برطرف می‌شود و معمولا نیازی به سپری‌کردن دوره‌ی درمانی و عمل جراحی ندارد. استعمال کرم‌های موضعی، شیاف و مسکن‌های بدون نسخه نیز نقش موثری در فروکش کردن علائم خواهد داشت. با این حال، اگر زخم و ضایعات ناشی از شقاق مقعد التیام نیابد، احتمال بروز عوارض مزمن وجود خواهد داشت.
در صورتی که شقاق مقعد کمتر از شش هفته طول بکشد،به عنوان فیشر حاد شناخته می‌شود. علائم شقاق مقعد مزمن بیش از شش هفته طول می‌کشد. شقاق مقعد اولیه علائم مشخصی ندارد؛ در حالی که شقاق مقعد ثانویه کاملاً قابل تشخیص است.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های ‌Hemorrhoid Center of Excellence  و WebMD و کتاب Hemorrhoids  ‌نوشته هاینگ کو یانگ استفاده شده است.

دکتر مسعود تهرانی، پزشک متخصص جراحی پلاستیک و زیباییاست که در حیطه جراحی عمومی نیز تجربیات زیادی دارد. به همین دلیل علاوه بر جراحی‌های مربوط به زیبایی، در‌ جراحی‌هایی مثل درمان بواسیر با لیزر و بدون بستری و هزینه مناسب در یک جلسه، لیزر لیپولیز و شقاق نیز تبحر دارد. بلفاروپلاستی(پلک)، رینوپلاستی(بینی) لیفت صورت و گردن و پیوند موی طبیعی از جمله خدماتی است که دکتر مسعود تهرانی ارائه می‌دهد.

جهت ارتباط با مطب دکتر تهرانی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188787577

02188787578

شماره همراه: 

09309924033

مشاوره رایگان همه روزه

آدرس: جردن، بین میرداماد و ظفر، کوچه سرو، پلاک 2- طبقه 2- واحد 11

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ