نکات مهم برای جلوگیری از پیری زودرس پوست-قسمت دوم

مهرناز زاوه
استرس باعث تولید هورمون کورتیزول می‌شود؛ هورمونی که بر بافت عضلانی زیرین پوست اثر می‌گذارد. این هورمون باعث می‌شود که پوست شما نازک تر شده و پیر و چروکیده جلوه کند.

در قسمت اول نکاتی را گفتیم که با اعمال آنها می‌توانید حتی الامکان از گسترش علائم پیری جلوگیری به عمل آورید. در اینجا ادامه مطلب را می‌خوانید.
سیگار را ترک کنید
به غیر از آثار جبران ناپذیری که بر روی بدن دارد، سیگار کشیدن با کاهش جریان خون و جلوگیری از تغذیه پوست باعث پیری زودرس می‌شود. این امر باعث می‌شود که پوستتان حالت ارتجاعی و رطوبت خود را از دست بدهد. علاوه بر این، پک زدن مداوم به سیگار و تنگ کردن چشم‌ها برای جلوگیری از نفوذ دود تند سیگار باعث می‌شود که در بلند مدت خطوط ریزی در اطراف دهان و چشم هایتان بروز پیدا کند.
خوب بخوابید
اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن بیش از اندازه کورتیزول تولید می‌کند؛ هورمونی که موجب تجزیه سلول های پوست می‌شود. پس به مقدار کافی استراحت کنید تا بدن با تولید هورمون رشد قادر به حفظ و نگهداری از پوست شما باشد. خواب کافی کمک می کند که کمتر احساس خستگی کنید و همیشه صورتی درخشان داشته باشید.
غذای سالم بخورید
یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین، سبزیجات تازه، میوه و دانه‌ها برای خود تنظیم کنید. این مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان هستند و مانع از پیری زودرس پوست شما می‌شوند.
استرس نداشته باشید
استرس باعث تولید هورمون کورتیزول می‌شود؛ هورمونی که بر بافت عضلانی زیرین پوست اثر می‌گذارد. این هورمون باعث می‌شود که پوست شما نازک تر شده و پیر و چروکیده جلوه کند.
از مرطوب کننده استفاده کنید
زنان امروزی آن قدر درگیر محصولات ضد پیری مختلف هستند که اغلب تاثیر کرم‌های مرطوب کننده را نادیده می‌گیرند. پوستی که مرطوب است، ظاهر بسیار بهتری دارد و خطوط و چین و چروک آن کمتر توی چشم می‌زند.
صورتتان را زیاد نشورید
شستن زیاد صورت باعث می‌شود که چربی طبیعی پوست گرفته شده و صورت در برابر چین و چروک بدون محافظ شود. به علاوه، در صورتی که صابون شما حاوی مرطوب کننده نباشد، باید از یک پاک کننده نیز استفاده کنید.
با یک متخصص پوست مشورت کنید
اگر می‌خواهید از کرم، لوسیون و سایر محصولات شیمیایی یا عمل‌های جراحی مختلف (مانند لایه‌برداری، پر کننده، لیزر و بوتاکس) برای مقابله با پیری پوست خود استفاده کنید، بهتر است با یک متخصص پوست که از وضعیت پوست شما مطلع است مشورت کنید.
(منبع: thehealthsite)

پاسخ متخصصان پوست به سوالات رایجی که همیشه از آنها می‌پرسند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ