روش‌هایی برای جلوگیری از تاثیر ناباروری بر رابطه عاطفی و جنسی شما-قسمت دوم

مهرناز زاوه
حتی اگر بچه‌دار هم شوید، این هر دوی شما هستید که باید رابطه‌ی خوب و سالمی با هم داشته باشید پیش از آنکه بخواهید پدر و مادر خوبی شوید.

در اینجا در ادامه قسمت اول نکات و اطلاعاتی ذکر شده که به شما و شریکتان کمک می‌کند بتوانید رابطه‌تان را با هم حفظ کرده و بدون در نظر گرفتن نیاز به بچه‌دار شدن، نه تنها رابطه را سالم بلکه قوی‌تر و محکم‌تر کنید.
سعی کنید رابطه‌تان را سالم و خوب نگه دارید
راه‌ها و روش‌هایی برای حفظ یک رابطه‌ی سالم و مصون نگه داشتن آن از فشار‌های مخرب ناشی از ناباروری وجود دارد که عبارتند از:
-به خودتان بپردازید. به خاطر داشته باشید که اول شما دو نفر بودید پیش از آنکه بچه‌ای در کار باشد. حتی اگر بچه‌دار هم شوید، این هر دوی شما هستید که باید رابطه‌ی خوب و سالمی با هم داشته باشید پیش از آنکه بخواهید پدر و مادر خوبی شوید.
-با هم قرار بگذارید و درباره‌ی چیزی غیر از ناباروری صحبت کنید. در این قرارها، هیچ یک از شما حق ندارد درباره‌ی بچه، ناباروری، درمان‌های دارویی، فرزندخواندگی و یا چیزهایی در این باره که قرار است انجام دهید صحبت کند.
-خودانگیختگی را به رابطه‌ی جنسی خود بازگردانید. با هم رابطه جنسی داشته باشید بی‌آنکه هدفتان باردار شدن و به دنیا آوردن بچه باشد. این بدان معناست که از قبل از رابطه‌ی جنسی، حین آن و بعد از آن درباره‌ی باروری و باردار شدن صحبت نکنید یا رابطه‌ی جنسی بدون دخول داشته باشید. به همسرتان اس ام اس بدهید و او را به یک رابطه‌ی جنسی توأم با لذت دعوت کنید. سعی کنید در مکان‌های مختلف یا حتی فضاهای متفاوت، رابطه‌ی جنسی را تجربه کنید. نظرتان درباره‌ی یک شب کرایه‌ی اتاق در یک هتل چیست؟ یا آنکه به سفر رفته و در جایی چادر بزنید و بگذارید هوای پاک و سالم، رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما را سرشار از انرژی کند. راز قضیه در این است که رابطه‌تان را خودجوش و توأم با سرگرمی کنید.
-استراحت کنید. شما و همسرتان باید بعد از تلاش برای باردار شدن، یک بازه‌ی زمانی یک ماهه به خود استراحت دهید. کاهش تشویش و استرس در رابطه‌ی جنسی‌تان باعث تثبیت و محکم تر شدن این مسئله می‌شود که زندگی جنسی شما می‌تواند منشأ لذت و آٰرامش برای سال‌های آتی باشد.
-با یکدیگر ورزش کنید. ورزش یکی از عوامل فوق‌العاده برای از بین بردن استرس است. تصور کنید که ورزش‌هایی مانند تنیس، رقص، دوچرخه سواری یا کایاک را که همه‌شان فعالیت‌هایی فیزیکی و توأم با نشاط و سرگرمی است می‌توانید با هم انجام دهید. به این فکر کنید که می‌توانید با هم در کلاس یوگا شرکت کنید. این کار نه تنها باعث مقاوم‌تر شدن بدنتان می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند بتوانید عمیق نفس بکشید و این کار برای تمرینات ریلکسیشن و تمرکز شما بسیار مفید است. البته پیاده روی طولانی هم هیچ مشکلی ندارد. یادتان باشد که حین آن دستان همدیگر را بگیرید.
(منبع: healthywomen)

آثار امواج مغناطیسی در ناباروری نسل جدید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ