۸ نکته اساسی برای داشتن مژه‌های بلند و پرپشت‌

مهرناز زاوه
هرچقدر مژه‌هایتان بلندتر و پرپشت‌تر باشد، چشمانتان زیباتر به نظر می‌رسد. اما به نظر می‌رسد این روزها داشتن چنین مژه‌های بلند و زیبایی کار بسیار دشواری است.

مژه‌های پرپشت و زیبا یکی از عوامل زیبایی چهره شما محسوب می‌شود و باعث جلوه بیشتر چشمانتان خواهد شد. هرچقدر مژه‌هایتان بلندتر و پرپشت‌تر باشد، چشمانتان زیباتر به نظر می‌رسد. اما به نظر می‌رسد این روزها داشتن چنین مژه‌های بلند و زیبایی کار بسیار دشواری است.  
۱.برای داشتن مژه‌های ضخیم و بلندتر٬ مراقبت از مژه‌ها نخستین اقدام است. به منظور حفظ آنها٬ سعی کنید همیشه اصلاحشان کرده و به آنها رسیدگی کنید. برای این کار می‌توانید قیچی‌های مخصوص این کار را تهیه کنید.
۲.یک شانه‌ی مخصوص مژه یا ریمل استفاده نشده بخرید تا آنها را تمیز کرده و شانه بزنید. این عادت به مژه‌هایتان کمک می‌کند تا قوی‌تر شوند و از شکستن آنها پیشگیری می‌کند.
۳.به منظور بالا رفتن سلامت مژه‌ها٬ می‌توانید از روش‌های درمان خانگی استفاده کنید. برای این کار پیشنهاد می‌شود که به طور مرتب روغن زیتون رویشان بمالید چرا که تأثیر زیادی روی آنها دارد.
۴.یکی دیگر از چیزهایی که باعث تقویت مژه‌ها می‌شود٬ وازلین است. البته افراد زیادی هم هستند که از روغن بادام استفاده می‌کنند تا مژه‌هایشان حالت براق داشته باشد. می‌توانید آن را با کمی تخم مرغ هم مخلوط کنید تا از شکستن مژه‌ها پیشگیری کند.
۵. سعی کنید هر محصولی را با دقت استفاده کنید تا وارد چشمتان نشود. هرچند گفته می‌شود که این روش‌ها باعث تقویت و بهتر شدن ظاهر مژه‌هایتان می‌شود٬ اما زمان می‌برد تا تأثیرات خود را نشان دهند. مژه‌ها رشد سریعی ندارند و وقتی هم که رشد کنند تنها در حد چند میلی‌متر خواهد بود.
۶.اگر مژه‌های شما چندان بلند و ضخیم نیست می‌توانید کاری کنید که این طور بشود٬ یعنی می‌توانید از ریمل مناسبی برای این کار استفاده کنید. محصولات حجم دهنده‌ی زیادی وجود دارد که می‌تواند مژه‌هایتان را برجسته‌تر نشان دهد.
۷.تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که همیشه پیش از خوابیدن٬ تمام آرایش خود را پاک کنید. این مسئله به خاطر آن است که استفاده‌ی زیاد از لوازم آرایش و عدم تمیز کردن آنها باعث می‌شود مژه‌های شما ضعیف‌تر از قبل شود.
۸.اگر مژه‌هایتان در حد مطلوب نیست٬ می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. برای این کار ابتدا در محل مورد نظر چسب‌های مخصوص آن را مالیده و بعد مژه‌ها را به آن بچسبانید. این کار باعث می‌شود همه فکر کنند که انگار آنها بخشی از مژه‌های واقعی شما بوده و طول و حجم آنها را افزایش می‌دهد.
(منبع: webmd)

به‌جای کاشت مژه از این محصولات استفاده کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ