نکات آرایشی برای خانم‌هایی با پوست تیره

مهرناز زاوه
بسیاری از خانم‌ها از اینکه پوست تیره دارند، ناراحت هستند؛ در عین حال، آرایشگران بر این باورند که پوست‌های تیره برای آرایش بسیار مناسب‌اند.

بسیاری از خانم‌ها از اینکه پوست تیره دارند، ناراحت هستند؛ در عین حال، آرایشگران بر این باورند که پوست‌های تیره برای آرایش بسیار مناسب‌اند. ترفندی که در آرایش این خانم‌ها بکار گرفته می‌شود این است که از رنگ و سایه‌های مناسب با پایه‌ی آرایش استفاده می‌شود. 
خانم‌هایی با پوست تیره برای آرایش پایه خود از چه رنگ و سایه‌ای باید استفاده کنند که زیبا و لطیف جلوه کند؟
قبل از خرید یک فونداسیون یا کرم پودر، آن را روی پیشانی و یا زیر گونه‌های خود تست کنید. فونداسیون باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. اگر پوست تیره دارید، باید حواستان باشد فونداسیونی بخرید که صورتتان را خاکستری نشان ندهد. مهم‌تر از همه اینکه فونداسیون باید مکمل رنگ پوست شما باشد.
چه نوع سایه چشمی برای خانم‌های با پوست تیره پیشنهاد می‌شود؟
پوست‌های تیره بهترین گزینه برای آرایش چشم‌های دودی هستند. سایه‌های خاکستری و قهوه‌ای رنگ برای ایجاد یک ظاهر دودی برای چشم‌ها مناسب اند. مسی، صورتی مایل به قهوه‌ای و بنفش نیز گزینه‌های مناسبی برای چشم‌های دودی هستند.
آیا خانم‌هایی که پوست تیره دارند می‌توانند از دو سایه چشم مختلف استفاده کنند؟ اگر بله، چه ترکیبی برای چشم آنها پیشنهاد می‌شود؟
برای سایه چشم خانم‌های تیره پوست نباید از رنگ‌های کاملا متمایز استفاده شود. با این حال، می‌توان از سایه‌هایی که از یک خانواده هستند، استفاده کرد. شما می‌توانید با یک سایه روشن شروع کنید و سپس گوشه چشم‌ها را با یک سایه تیره آرایش کنید تا به نگاهی خیره کننده دست یابید. ترکیب قهوه‌ای با مشکی و صورتی سوخته با قرمز کبود گزینه‌های مناسبی هستند.
در مورد لب‌ها چطور؟
صورتی سوخته، قرمز کبود، قرمز هلویی، برنزه و زرد برای لب‌های این افراد مناسب است. حتی اگر دوست ندارید از رنگ‌های روشن استفاده کنید، می‌توانید از گزینه‌های پیشنهادی فوق برای گرما بخشیدن به چهره خود استفاده کنید. از بکارگیری قهوه‌ای تند خودداری کنید، چون صورت شما را غیرطبیعی نشان می‌دهد.
خانم‌های تیره پوستی که می‌خواهند موهای خود را رنگ کنند، از چه رنگ موهایی می‌توانند استفاده کنند؟ آیا می‌توانند تمام موهای‌شان را رنگ کنند یا بهتر است صرفا از هایلایت استفاده کنند؟
خانم‌هایی که پوست تیره دارند، با رنگ‌های غنی و عمیق زیباتر به نظر می‌رسند. قهوه‌ای شکلاتی، قرمز متمایل به کبود و بنفش پر رنگ برای این خانم‌ها مناسب‌اند. آنها می‌توانند از این رنگ‌ها برای رنگ کردن کل موهای‌شان استفاده کنند. علاوه بر این، هایلایت کردن نیز به خانم‌های تیره پوست توصیه می‌شود. فقط باید از سایه‌هایی استفاده شود که زیاد با رنگ طبیعی موها در تضاد نباشند. بهتر است سایه مورد استفاده برای هایلایت یک یا دو درجه از رنگ طبیعی موهایتان روشن‌تر باشد.
منبع: thehealthsite

چگونه آرایش با دوامی داشته باشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ