چرخه‌ی قاعدگی چه تاثیری بر میل جنسی زنان می‌گذارد؟

mojtaba
تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی زنان در سن باروری قرار می‌گیرند، میل جنسی آن‌ها تا حد زیادی به وضعیت قاعدگی آن‌ها ارتباط پیدا می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی زنان در سن باروری قرار می‌گیرند، میل جنسی آنها تا حد زیادی به وضعیت قاعدگی آنها ارتباط پیدا می‌کند، یعنی می‌توان گفت که اوج میل جنسی آنها در زمان تخمک‌سازی یا همان تولید سلول جنسی در بدن‌شان رخ می‌دهد.
اوج میل جنسی در تخمک‌گذاری
دانشگاه ویرجینیا برای تعیین میزان میل جنسی و عملکرد جنسی زنان تحقیقی روی ۱۱۵ زن ۳۲ ساله تا ۴۵ ساله انجام داد. هر شرکت‌کننده در این تحقیق، این آزمایش را دوبار انجام داد، یک‌بار در وسط چرخه‌ عادت ماهانه در حوالی روزهای تخمک‌گذری و یک‌بار قبل از شروع عادت ماهیانه. آمار نشان داده زنان در میانه‌ی دوره‌ی تخمک‌گذاری تمایل بیشتری به رابطه‌ی جنسی دارند.
محققان سوئدی گزارش دادند که در دوره‌ی تخمک‌گذاری، خیال‌پردازی‌های جنسی زنان و تمایل‌شان به رابطه‌ی جنسی بیشتر می‌شود.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید
و در نهایت این‌که محققان اسپانیایی با بررسی نوشته‌ها و کتاب‌هایی با محتوای جنسی و چرخه‌ی قاعدگی به این نتیجه رسیدند که زنان در دوره‌ی تخمک‌گذاری تمایل جنسی‌شان بسیار زیاد می‌شود.
عوامل برهم‌زننده
چرخه‌ی قاعدگی می‌تواند زن را ترغیب کند تا در روزهای تخمک‌گذاری، میل جنسی‌اش بیشتر شود، اما عوامل زیاد دیگری هم‌چون قرص‌های ضدبارداری، فشار کاری و رابطه‌ی طولانی‌مدت می‌تواند بر میزان تمایل جنسی زن تأثیر بگذرد.
نتیجه
در حالی که تمایل جنسی زنان در طول ماه چندان تغییر نمی‌یابد، اما اگر تغییر کند افکار و تصورات جنسی خود را تشدید می‌کنند و شب‌های عاشقانه‌ای را در کنار معشوق خود متصور می‌شوند.
(منبع: webmd)

خبر مرتبط:
مراحل هیجانات جنسی خانم ها در یک رابطه جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ