غذاهای پروتئینی مناسب برای کاهش وزن

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن پروتئین نه تنها باعث سیری می‌شود، بلکه کمک می‌کند در وعده‌های غذایی بعدی کمتر بخورید. سعی کنید ۳۰ درصد از کالری‌های مصرفی روزانه خود را از پروتئین‌های بدون چربی به دست آورید.

تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن پروتئین نه تنها باعث سیری می‌شود، بلکه کمک می‌کند در وعده‌های غذایی بعدی کمتر بخورید. سعی کنید ۳۰ درصد از کالری‌های مصرفی روزانه خود را از پروتئین‌های بدون چربی به دست آورید.


۱-فیله گوشت خوک
فیله گوشت خوک از سینه مرغ کم چرب‌تر است. علاوه بر این، فیله گوشت خوک ۲۴ گرم پروتئین و ۸۳ میلی‌گرم کولین دارد که به سوزاندن چربی‌ها کمک کرده و از انباشت چربی در بدن جلوگیری می‌کند. این ماده غذایی را در وعده شام مصرف کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.


۲-گوشت حیوانات علف‌خوار
اگر می‌خواهید استیک یا همبرگر بخورید، از گوشت حیوانات علف‌خوار استفاده کنید. گوشت حیوانات علف‌خوار به طور طبیعی چربی کمتری دارد و سرشار از امگا۳ است که به نوبه خود، به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و ورم مفاصل کمک می‌کند.


۳-سویا
سویا مانند کوینولا، منبع پروتئین است. از این رو، برای گیاه‌خواران و گوشت‌خواران یک انتخاب مناسب است. روش‌های زیادی برای مصرف سویا وجود دارد. شما می‌توانید از سس سویا به همراه سوشی استفاده کنید یا شیر سویای پوره شده را به قهوه خود اضافه کنید.


۴-سینه مرغ
۸۵ اونس سینه مرغ پخته شده ۱۴۲ کالری، ۳ گرم چربی و ۲۶ گرم پروتئین دارد. این مقدار پروتئین، بیش از نیمی از پروتئین مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. با افزودن سینه مرغ به رژیم غذایی خود می‌توانید سریع‌تر وزن کم کنید.


۵- بوقلمون چرخ شده
گوشت بوقلمون یک غذای فوق العاده است: از گوشت چرخ شده بوقلمون برای تهیه کوفته و همبرگر استفاده می‌شود. از آنجایی که ممکن است گوشت عرضه شده در سوپر‌مارکت‌ها چرب باشد، دنبال بسته‌ای باشید که حداقل ۹۵٪ بدون چربی باشد.


۶- سالمون وحشی
ماهی‌های پرورشی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیستند، اما ماهی سالمون یک استثنا است. این ماهی سرشار از امگا۳ و چربی‌های سالم است و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. به علاوه، سالمون منبع پروتئین است و فرآیند چربی سوزی را به میزان ۳۵ درصد افزایش می‌دهد!


۷- ساردین
این ماهی چرب سرشار از چربی‌های امگا۳ است و از این حیث با سالمون رقابت می‌کند. به علاوه، ساردین استخوان‌دار منبع کلسیم است. شما می‌توانید ساردین را به عنوان غذای اصلی و یا در ترکیب با سالاد مصرف کنید. همچنین می‌توانید ساردین را ریز ریز کرده و با استفاده از چاشنی میل کنید.


۸-لوبیا سیاه
یک دوم فنجان لوبیا سیاه پخته شده ۲۱۵ کالری، ۸ گرم پروتئین و کمتر از ۱ گرم چربی دارد. در مقابل، ۸۵ گرم گوشت راسته سرخ شده ۱۵۸ کالری، ۲۶ گرم پروتئین و ۶ گرم چربی دارد که تقریبا نیمی از آن چربی‌های اشباع ناسالم هستند. با مصرف لوبیا در کنار مواد پروتئینی از مزایای این ماده غذایی بهره‌مند شوید.
منبع: eatthis

لبنیات و چربی‌های سالم مناسب برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ