برنزه شدن پوست با خوردن این خوراکی ها

atoosamirzavandi
چای نیز یکی از درمان‌های خانگی برای برنزه شدن در خانه است که نباید از قلم‌بیندازید.

امروزه افراد بسیاری هستند که تمایل به برنزه کردن پوست خود هستند و رنگ سفید زیاد مورد دلخواه آنان نیست. برنزه کردن در کلنیک ها شاید گران قیمت باشند و برنزه کردن درکنار سواحل شاید در دسترس همگان نباشد پس راه های خانگی یکی از بهترین راهها می باشد.  در این مقاله به معرفی خوراکی هایی میپردازیم که به برنزه کردن پوست کمک می کنند.

 

چای

چای نیز یکی از درمان‌های خانگی برای برنزه شدن در خانه است که نباید از قلم‌بیندازید. چای می‌تواند بدون نیاز به اشعه‌های مضر UV شما را برنزه ‌کند.

این کار را انجام‌دهید:

  • سه عدد چای‌کیسه‌ای را در ظرف بگذارید
  • سه‌چهارم فنجان آب‌جوش را به ظرف اضافه‌کنید
  • اجازه‌دهید این چای به‌مدت ۱۰ دقیقه در آب خیس‌بخورد
  • چای را صاف‌کنید
  • این چای را با یک‌چهارم فنجان روغن کنجد ترکیب‌کنید
  • از یک اسفنج برای گذاشتن این محلول بر پوست‌تان استفاده‌کنید

این ترکیب‌می‌تواند به‌شکلی سریع و بی‌خطر پوست‌شما را برنزه ‌کند.

 

چای و شکلات

چای علاوه‌بر مراقبت از شما در برابر بیماری‌های قلبی، به برنزه ‌شدن‌تان هم کمک‌می‌کند.

دراینجا روش‌های سریع برنزه شدن با چای و شکلات آمده‌است:

  • چای سیاه (تقریبا ۳-۴کیسه) را در آب داغ (سه‌چهارم فنجان) بگذارید. وقتی چای دم‌کشید، پودرکاکائوی خام (یک‌سوم فنجان) را با کره‌کاکائو (نصف فنجان) در مخلوط‎‌کن مخلوط‌کنید.
  • نصف چای سیاه خیس‌شده را با روغن کنجد یا نارگیل (نصف فنجان) ترکیب‌کرده و به مخلوط‌کن اضافه‌کنید.
  • تا زمان نرم‌شدن مخلوط‌کرده و بعد بقیه چای را اضافه‌کنید.
  • هرچه چای قبل از اضافه‌شدن به مخلوط بیشتر دم‌بکشد، رنگ نهایی مخلوط تیره‌تر خواهدبود.

 

پودرکاکائو

پودرکاکائو یک برنزه‌کننده موثر برای سریع برنزه شدن است که ما قصدداریم در اینجا به شما معرفی‌کنیم.

این‌ها را آماده‌کنید:

  • یک چهارم فنجان پودرکاکائو
  • لوسیون ‌سفیدکننده همیشگی‌تان

این کار را انجام‌بدهید:

  • پودرکاکائو و لوسیون را به‌خوبی مخلوط‌کنید
  • از اسفنج آرایش برای گذاشتن این مخلوط بر نواحی پوست‌تان استفاده‌کنید
  • بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برروی پوست‌تان بماند
  • با آب ولرم بشویید

برای نتیجه بهتر، این کار را چندبار انجام‌دهید

 

قهوه

می‌توانید برای یک رنگ برنزه عالی به آبگرم‌ها بروید؛ به‌هرحال، ممکن‌است هزینه‌های آن از بودجه شما بیشترباشد و این احتمال وجوددارد که بعضی عوارض جانبی ناخواسته برای‌تان به‌وجودبیاید. برخی افراد به دلیل خوب پیش‌نرفتن فرآینده برنزه شدن مجبورمی‌شوند پوست آسیب‌دیده‌شان را درمان‌کنند. بنابراین، ممکن‌است از خودمان بپرسیم آیا روش‌های خانگی برای برنزه شدن بدون اثرات نامطلوب وجوددارد یا نه. پاسخ مثبت است. قهوه یک برنزه‌کننده طبیعی است که می‌تواند به شما در برنزه شدن در خانه کمککند. همچنین، قهوه در پنهان‌کردن سلولیت هم موثر است.

 

لیمو

لیمو نیز در فهرست درمان‌های خانگی برای برنزه شدن آمده‌است. استفاده از لیمو می‌تواند تولید ملانین را افزایش‌دهد. درنتیجه، در صورت استفاده موضعی از لیمو می‌توانید سریع به پوستی برنزه برسید.

انجام این روش آسان‌است. فقط لازم‌است عصاره یک لیمو را گرفته و آن را بر نواحی پوست‌تان بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه، می‌توانید آن را با آب ولرم بشویید. به‌ ‌دلیل اینکه ممکن‌است آب‌لیمو حساسیت پوست را به نورآفتاب بیشترکند، بازهم به استفاده از ضدآفتاب مناسب برای جلوگیری از آسیب‌پوستی و آفتاب سوختگی نیازدارید. حتی اگر بخواهید برنزه ‌شوید، بازهم برای جلوگیری از سرطان پوست به ضدآفتاب احتیاج‌دارید.

 

آب هویج بدن را برنزه می‌کند
موادی مثل قهوه، آب‌هویج، آب‌گوجه و… که برخی افراد برای برنزه شدن از آنها استفاده می‌کنند از جمله موادی هستند که استفاده از آنها حتی بدون آفتاب گرفتن هم به بدن رنگ می‌دهد. برخی از مردم با مالیدن این خوراکی‌ها به پوست و قرار گرفتن زیر تابش نور خورشید پوست‌شان را برنزه می کنند. در حقیقت آفتاب به آنها کمک می‌کند تا منافذ پوستی بهتر باز شوند ورنگ این مواد طبیعی در لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. البته بعضی افراد برای برنزه کردن از مواد دیگری مانند بتادین نیز استفاده می‌کنندکه استفاده از آن خطرات و عوارضی به همراه دارد.برای نمونه اگر فردی به ید حساسیت داشته باشد حتی برای ضد عفونی کردن زخم هم نباید از این دارو استفاده کند. بتادین به علت ماهیت ضدعفونی‌کننده‌اش نباید برای مدت  زیادی روی پوست بماند زیرا در این حالت باعث خراب شدن پوست می‌شود. بتادین می‌تواند به پوست رنگ دهد ولی ممکن است آن را ابلق و دو رنگ هم کند.

بعد از برنزه کردن مرطوب‌کنید

مرحله بعد از برنزه کردن بسیار مهم‌است. بهتراست از لوسیون پوست آلوئه‌ورا برای مرطوب و نرم‌کردن پوست‌تان استفاده‌کنید. به‌علاوه، مرطوب‌کردن، پوست را سالم‌ نگه‌می‌دارد و از خشک و پوستهپوسته‌شدن به‌خاطر آفتاب جلوگیری‌می‌کند.

 

از روغن‌های طبیعی استفاده‌کنید

در جست‌وجو برای یافتن راه برنزه شدن با موادطبیعی، نباید از روغن‌های طبیعی غافل‌شوید.

روغن‌های طبیعی زیادی وجوددارند که می‌توانند نور خورشید را جذب‌کرده و رنگ برنزه خوب و سالمی را برای‌تان به ارمغان بیاورند. شما فقط باید قبل از برنزه کردن از یک بهبود دهنده‌ی طبیعی رنگ بدن استفاده‌کنید و پس از اتمام برنزه کردن با صابون و آب بشویید.

عوارض برنزه کردن پوست

ترفندهای مخصوص برنزه کردن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ