رازهای جوانی پوست که واقعا جواب می‌دهد-قسمت اول

مهرناز زاوه
اگر در اواخر سی یا آستانه چهل سالگی هستید حتما با تضعیف و کاهش حجم پوست صورت یا افتادگی پلک و پوست اطراف چشم رو به رو شده‌اید.

اگر در اواخر سی یا آستانه چهل سالگی هستید حتما با تضعیف و کاهش حجم پوست صورت یا افتادگی پلک و پوست اطراف چشم رو به رو شده‌اید. چشمان‌تان فرو رفته به نظر می‌رسد، خطوط چانه و فک‌تان دیگر مثل سابق نیست و در مورد پوست‌تان باید بگوییم که دیگر قابلیت ارتجاعی ندارد.
زمان را نمی‌توان متوقف کرد، این «پیری» است و این دقیقا همان کاری است که پیری با بدن شما می‌کند. این علایم برای بعضی‌ها اول در دست‌ها بروز پیدا می‌کند، برای بعضی در صورت و برای برخی دیگر در موها. از آنجایی که زیبایی صورت برای تک تک ما مهم است و توجه ویژه‌ای به آن می‌کنیم، در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر صنعت محصولات مراقبت از پوست بودیم. هزاران نوع کرم، سرم، لوسیون، تونر و بسیاری چیزهای دیگر که در صورت استفاده به جا و مناسب می‌توانند مفید باشند.
با پرایمر (یا آسترهای پوستی) شروع کنید
اگر سن‌تان آنقدر بالا رفته که وقتی می‌خندید خط و خطوط دور لبتان معلوم می‌شود، کرم‌های مراقب پوستی می‌تواند ظاهر بشاش‌تر و جوان‌تری به شما بدهد. همانطور که می‌دانید ضخامت پوست ما با بالا رفتن سن کمتر می‌شود، بنابراین کرم‌هایی که پنج سال پیش استفاده می‌کردید شاید امروز دیگر جواب ندهد. متخصصان معتقدند که استفاده از پرایمرهایی با کیفیت بالا می‌تواند چین و چروک ریز صورت را پر کرده تا کمتر نمایان شود.
استفاده نکردن از کرم پودرهای غلیظ 
اگر در مالیدن کرم پودر روی صورت سالخورده خود اسراف می‌کنید، پس باید بدایند که این کار تنها سن و سالتان را بیشتر نشان می‌دهد. لایه‌های سطحی به شیارهای عمیقی تجزیه می‌شود که به مراتب از خط و خطوط ریزی که سعی در پنهان کردن آنها دارید بدتر هستند. سعی کنید از مرطوب کننده یا پرایمر به جای کرم پودر رقیق استفاده کرده و به جای مالیدن با دست، آن را با پد روی پوستتان بمالید.
از آرایش زیاد چشم‌ها خودداری کنید
استفاده از مواد آرایشی زیاد نیاز به دقت فراوان دارد. متأسفانه قدرت بینایی با بالا رفتن سن، کم می‌شود. اگر نتوانید به خوبی ببینید، نخواهید توانست مواد آرایشی را هم به درستی استفاده کنید. نتیجه این می‌شود که سایه چشم زیادی به پلکتان مالیده می‌شود یا خط چشم‌تان کج و معوج خواهد شد.
حالت چشم‌ها را بهبود ببخشید
با بالا رفتن سن، پلک‌ها حالت افتاده پیدا می‌کند، بنابراین هدف این است که با در نظر گرفتن این مسئله بتوان جلب توجه کرد. راز قضیه استفاده از خط چشم است. سعی کنید آن را در امتداد خط چشم بکشید یعنی جایی که مژه‌ها در بالا و پایین چشم آغاز می‌شود. این مسئله باعث بیشتر دیده شدن چشم‌ها و مژه‌های ضخیم‌تان می‌شود.
منبع: webmd

عمل‌های زیبایی بدون جراحی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ