رازهایی که زنان باید درباره مردان بدانند-قسمت اول

مهرناز زاوه
برقراری رابطه با جنس مخالف و پی بردن به تمام زیر و بم‌های وجودی او به اندازه کافی پیچیده است و از آنجایی که مردان تمایل چندانی به بیان علایق و احساساتشان ندارند، کار برای زن‌ها سخت‌تر می‌شود.

با شوهرتان مشکل دارید؟ نمی‌دانید چرا مدام با هم بحث می‌کنید؟ برقراری رابطه با جنس مخالف و پی بردن به تمام زیر و بم‌های وجودی او به اندازه کافی پیچیده است و از آنجایی که مردان تمایل چندانی به بیان علایق و احساساتشان ندارند، کار برای زن‌ها سخت‌تر می‌شود. اما اگر برای شناخت درونیات همسرتان تلاش کنید، مسلما شاهد تاثیرات مثبت فراوانی در رابطه زناشویی‌تان خواهید بود. به همین خاطر با مردان بسیاری صحبت کردیم تا شما خانم‌ها واقعیات بیشتری از آنچه درون ذهن آنها می‌گذرد بدانید. در اینجا مواردی را آورده‌ایم که در بین اکثر آقایان مشترک است و به شناخت بهتر شما از همسرتان کمک خواهند کرد.
۱-مردها هم درباره احساساتشان حرف می‌زنند
مردها بیشتر تمایل دارند در لفافه درباره احساساتشان صحبت کنند. از او بپرسید وقتی برای اولین بار با شما روبرو شد چه حسی داشت یا آخر هفته رمانتیکی که با هم داشتید، چه حسی به او داده است؟ جواب ها را با دقت گوش کنید تا متوجه شوید او احساساتش را چگونه نشان می‌دهد.
۲- مردها دوست داشتن را در عمل نشان می‌دهند 
بعضی از مردها ترجیح می‌دهند احساسات و محبتشان را با عمل نشان دهند تا با کلمات! مرد شما ممکن است با درست کردن وسایل خراب یا مرتب کردن خانه یا بیرون بردن کیسه زباله، عشقش را بروز دهد! او هر کاری می‌کند تا دنیایی که شما در آن زندگی می‌کنید، زیباتر و راحت‌تر شود.
۳- مردها تعهد و تاهل را جدی می‌گیرند
اگرچه مردان به وحشت داشتن از تعهد و وابستگی شهرت دارند، با این حال واقیعت این است که آنها ازدواج را واقعا جدی می‌گیرند و برایش اهمیت قائلند. آنها معمولا خیلی دیرتر از زنان تن به ازدواج می‌دهند و متاهل می‌شوند، چون سعی دارند به دنبال بهترین باشند. بر اساس یک تحقیق، ۹۰ درصد از مردانی که به تازگی ازدواج کرده بودند، اظهار کردند که اگر دوباره ازدواج کنند، مجددا با همسر کنونی‌شان ازدواج خواهند کرد.
۴- او واقعا گوش می‌دهد
احتمالا وقتی دارید به شخصی گوش می‌دهید، هر از چند گاهی با کلماتی مثل «آره»، «متوجهم» و غیره او را همراهی می‌کنید. این راه و روش شما برای نشان دادن «من دارم گوش می‌دهم» است. اما یک سری از مردان اینگونه نیستند؛ ولی اگر یک مرد آره و بله نمی‌گوید به معنای این نیست که گوش نمی‌دهد. شاید او ترجیح می‌دهد سریع گوش دهد و به حرفتان فکر کند.
۵- فعالیت‌های مشترک رابطه را محکم‌تر می‌کند
مردها رابطه خود را با انجام فعالیت‌های مختلف در کنار شریک زندگی‌شان گسترش می‌دهند تا با در میان گذاشتن احساسات و افکارشان. برای بیشر مردان انجام فعالیت‌های ورزشی با همسرشان و برقراری رابطه جنسی دو عامل مهم برای نزدیک‌تر شدن به همسرشان است.
۶- مردها به زمانی برای خودشان نیاز دارند
همان قدر که فعالیت‌های اشتراکی مهم‌اند، مردها به زمانی برای خودشان نیاز دارند، تنها و بدون شما! ممکن است همسرتان به فوتبال، جمع‌های دوستانه و یا ورزش در باشگاه علاقه‌مند باشد. پس او را تشویق کنید تا سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش را انجام دهد. در این بین شما هم برای خودتان برنامه‌ای بگذارید. وقتی هر دو طرف زمان و جایی برای پرورش خواسته‌ها و سرگرمی‌های خصوصی و فردی خود داشته باشند چیزهای بیشتری برای تعریف کردن برای یکدیگر خواهند داشت.
۷- مردها از پدرشان الگو می‌گیرند
اگر می‌خواهید ببینید که یک مرد در رابطه چگونه رفتار خواهد کرد، پدرش را بشناسید. اینکه یک پدر با همسر خود چطور رفتار می‌کند و رابطه‌شان به چه شکل است می‌تواند به درک اینکه طرف شما در رابطه چگونه خواهد بود، کمک کند.
۸- مردها زودتر فراموش می‌کنند
زن‌ها بیشتر تمایل دارند تا خاطرات بد و تجربه‌های تلخ را به یاد بسپارند که خود موجب عصبانیت، استرس و ناراحتی می‌شود. بر خلاف زنان، مردان کمتر با احساسات بد درگیر می‌شوند و بیشتر ترجیح می‌دهند به حرکت خود ادامه دهند. برای همین ممکن است پیش بیاید که شما هنوز بخواهید درباره بحث دیشب صحبت کنید، در حالیکه همسرتان آن را فراموش کرده است.
۹- مردها ایما و اشاره را متوجه نمی‌شوند
مردان در بیشتر مواقع ایما و اشارات را نمی‌فهمند و چیزهایی مثل تغییر حالت صدا و چشم و ابرو برایشان معنایی ندارد. همین باعث می‌شود اکثرا ناراحتی چهره زن را متوجه نشوند. پس اگر می‌خواهید مطمئن شوید طرف‌تان همه چیز را به وضوح فهمیده، مستقیم و واضح با او صحبت کنید.
منبع: webmd

خانم‌ها چه چیزهایی را از شوهرشان پنهان می‌کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ