با رنگ نارنجی خواص درمانی نارنگی را به خانه ببرید!

jalalvand
نارنگی یکی از میوه‌های پرطرف‌دار در فصل پاییز محسوب می‌شود و به راحتی می‌توان میوه تازه آن را در فصل پاییز تهیه کرد. میوه نارنگی طبع سرد و تر دارد اما شدت سردی آن به نسبت نارنج کمتر است.

نارنگی دوای تهوع

نارنگی برای کاهش حالت تهوع و استفراغ می‌تواند بسیار مفید باشد به همین دلیل آن دسته از افرادی که به این مشکل مبتلا هستند می‌توانند از نارنگی استفاده کنند. چنانچه دچار احساس تلخی در دهان شده‌اید و در کنار آن حالت تهوع هم دارید، باید گفت که نارنگی بهترین گزینه در پیش روی شماست.

افزایش توان جنسی و خواب خوب با نارنگی

خوردن نارنگی می‌تواند باعث لینت مزاج (نرمی مزاج) شود. مصرف نارنگی در افرادی که مزاج آنها گرم است می‌تواند سبب افزایش توان جنسی شود. آن دسته از افرادی که خواب سبکی دارند و در پاییز این مشکل‌شان تشدید می‌شود، نباید از خوردن نارنگی غافل بمانند. مصرف نارنگی  قبل از خواب می‌تواند به داشتن خواب بهتر کمک کند.

با کک و مک خداحافظی کنید!

 نارنگی می‌تواند در زیبایی هم نقش داشته باشد و برای کاهش کک و مک می‌توان از آن استفاده کرد برای این منظور اگر هر روز سه بار پوست نارنگی را به صورت بمالید، کک و مک صورت به مرور زمان کمتر می‌شود. برخی از افراد با خوردن نارنگی احساس سردی و سرما در بدن می‌کنند این دسته از افراد باید برای رفع این مشکل نارنگی را با کمی عسل میل کنند. نارنگی ادرارآور است به همین دلیل افرادی که دچار تکرر ادرار هستند باید به این مسئله توجه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

سردی نارنگی خوشمزه!

این میوه بیشتر مناسب افرادی است که مزاج گرم دارند و افرادی که مزاج آنها سرد است، باید حتما نارنگی را با مصلح آن استفاده کنند که عسل برای این منظور مفید است و می‌تواند از شدت سردی و رطوبت نارنگی بکاهد. میوه نارنگی به کاهش تب کمک می‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود که در زمان تب از نارنگی استفاده شود. مصرف نارنگی و بوییدن پوست نارنگی می‌تواند خاصیت آرام‌بخش برای سیستم عصبی بدن داشته باشد.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: یک بار دیگر خواص درمانی مرکبات را مرور کنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ