ورزش زیاد همیشه مفید نیست

a.mahammadi
همیشه در حین ورزش استراحت کافی داشته باشید. معمولا مشکل زمانی خود را نشان می دهد که فرد به طور پیوسته و بدون وقفه ورزش می کند. میزان تعریق، حرارت بدن، تعداد ضربان قلب و ... همه از مواردی هستند که باید در حین ورزش به آن توجه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، تناسب اندام برای قلب خوب است، اما استثنائاتی وجود دارد. فواید ورزش آن قدر زیاد هستند که کسی از مضرات انجام نادرست آن صحبت نمی کند.

فعالیت بدنی یکی از موثرترین راه ها برای دفع بیماری های قلبی و سکته مغزی (دو عامل اصلی مرگ و میر در جهان) است. برای هر فرد 150 دقیقه ورزش ملایم و یا 75 دقیقه ورزش شدید در هر هفته توصیه میشود.

اما نکته اینجاست که ورزش زیاد هم همیشه مفید نخواهد بود، مخصوصا برای بیماران قلبی!

عدم مشورت با پزشک

اگر مستعد ابتلا به بیماری های قلبی هستید یعنی دچار مشکلاتی نظیر فشار خون و کلسترول بالا، دیابت، مصرف سیگار، دارای سابقه خانوادگی ابتلابه بیماری های قلبی و مرگ ناگهانی ناشی از این مشکلات می باشید، باید قبل از شروع ورزش حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

ورزش متمادی و طولانی

معمولا مشکل زمانی خود را نشان می دهد که فرد بدون وقفه و طولانی مدت ورزش می کند. میزان تعریق، حرارت بدن، تعداد ضربان قلب و … همه از مواردی هستند که باید در حین ورزش به آن توجه شود.

سابقه ی درد قفسه سینه

درد قفسه سینه هرگز طبیعی نیست. اگر این درد را تجربه کردید آن هم با علائمی مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، تنگی نفس و تعریق شدید، سریعا تمرین بدنی را متوقف کرده و خودتان را به پزشک برسانید.

احساس سرگیجه

سرگیجه به این معناست که بیش از اندازه در ورزش به خود سخت گرفته اید و یا به اندازه کافی مایعات ننوشیده و یا غذا نخورده اید.این علائم می تواند نشانه کم آبی بدن، دیابت، مشکلات فشار خون و یا احتمالا یک مشکل در سیستم عصبی بوده و حتی می تواند نشانه از از وجود مشکل در دریجه قلبی باشد. اگر مصرف میان وعده ها و نوشیدن آب هم کمکی به شما نمی کند به پزشک مراجعه کنید.

منبع: سلامت نیوز

چه ورزش هایی برای قلب مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ