قلب سالم با آناناس می تپد!

jalalvand
بله درست خواندید آناناس! این میوه خوشمره دارای نوعی پروتئین ارگانیک به نام فابرین می باشد که در بهبودی روند انعقاد خون نقش موثری دارد. همچنین آناناس دارای بروملین می باشد از آنجایی که وجود برخی ترکیبات در خون مانع از گردش خون می شود، درنتیجه امکان دارد لخته های خونی ایجاد شود. همه این ها باعث می شود تا قلب شما بهتر کار کند.

بروملین آناناس قادر است که این پروتئین را حل و جریان خون را روان کند و از تشکیل لخته های خونی جلوگیری نماید. در این صورت است که رگ های خونی باز و خون به خوبی به تمام ارگان های بدن می رسد، فعالیت قلب کنترل می شود.

به عقیده محققان تاثیر این ترکیب با اثرات آسپرین قابل مقایسه است، البته شما نباید داروی آسپرینی را که پزشک برای شما تجویز کرده است را کنار بگذارید و آناناس را جایگزین کنید بلکه می توانید از این میوه برای تارتقای سلامت قلب خود استفاده کنید.

حتما می دانید که ویتامین ث از آنتی اکسیدان های قوی است و می تواند سلول های بدن را در برابر حملات و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند. این رادیکال های آزاد نقش مهمی در تشکیل پلاک های مخرب عروق و بیماری آرواسکلروزیس قلبی (تصلب شرایین) دارند و حتی در بروز حملات آسم، آسیب به سلول های روده ای و نیز سرطان دخیل اند.

از این رو، خوردن آناناس به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین ث، به منظور پیشگیری از این بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی مناسب شناخته شده است. اگر می خواهید سیستم ایمنی قوی ای داشته باشید، از آناناس خوشمزه کمک بگیرید.

همانطور که گفته شد آناناس حاوی آنزیم بروملین می باشد که از تشکیل لخته های خونی جلوگیری و همانند هپارین لخته های خونی را حل می کند و مانع از بروز سکته مغزی و قلبی در میان سالان و تشکیل کبودی زیرپوست بعد از جراحی می شود.

افزون برآن، موجب تسریع در روند بهبود زخم ها می شود و از نفوذ خون در بافت های دیگرجلوگیری می کند همچنین سبب تحریک ماده ای به نام پلاسمین می شود که حل کننده لخته های خونی است. برای همین وقتی به دیدار این دسته از بیماران می روند آناناس می برند.

منبع: مجله پزشک شهر

لینک مرتبط: می خواهید با خواص شگفت انگیز آناناس آشنا شوید؟

چی بخوریم تا جوان بمانیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ