خواص اسموتی سیر با شیر!

jalalvand
قبل از کشف پنی سیلین و سایر آنتی بیوتیک ها سیر دارای مواد میکروب کش است و در خدمت بشر و بیماران بوده که امراض عفونی و میکروبی را درمان می کنند. هیچ کس نسبت به این گیاهان آنتی بیوتیک دار حساسیت نداشت و باعث ناراحتی بیمار و پزشک نمی شد. دکتر غیاث الدین جزایری درباره خواص سیر بیشتر توضیح می دهد.

سیر و پیاز از گیاهان ضدعفونی کننده و میکروب کش هستند که خوردن آنها بسیاری از امراض را معالجه و از آنها پیشگیری می کند، ولی متاسفانه به علت داشتن بوی زننده بسیاری از مردم از خوردن آنها اجتناب می کنند و از منافعشان بی بهره هستند.

سیر سبزی مفیدی است که خواص زیادی برای انسان دارد. این گیاه دهان، معده، روده ها و مجاری ادراری و دفع را ضدعفونی می کند، کرم معده را می کشد، سیر با عبور از مثانه، ورم مثانه و پروستات را درمان می کند، فشار خون را پایین می آورد و بلورهایی را که درجدار رگ ها و مویرگها جمع می شود از بین می برد.

اگر سرما خورده اید سیر را تکه تکه ریز کنید و در شیر بریزید سپس آن را بجوشانید و گرم بنوشید ولی خوردن سیر خام و سرخ کرده آن جایز نیست. برای از بین بردن بوی سیر و پیاز خوردن سبزی های معطر اثر مفید دارند. توصیه می کنیم که یک حبه سیر را روی سالاد خود که دارای کاهو و سبزی های مختلف است رنده کنید و بدون ترس از بوی آن نزد دوستان خود بروید.

خوردن سیر برای مبتلایان به ورم مثانه و پروستات نافع است. مبتلایان به امراض معده، به خصوص آنهایی که غذا در معده آنها به خوبی هضم نمی شود، باید از خوردن سیر خام پرهیز کنند. سیر کرم کشی قوی است، ولی نباید به این منظور زیاد مصرف شود.

برای تسکین درد دندان کرم خورده اگر به دندانپزشک دسترسی ندارید، سیر را بکوبید و با کره مخلوط کنید و در سوراخ دندان بریزید تا درد آن ساکت شود. اگر گوشتان در اثر سرماخوردگی و رماتیسم سنگین شده و شنوایی خود را کمی از دست داده اید، کمی پنبه را به آب کوبیده سیر آغشته کنید و در سوراخ گوشتان بگذارید تا آن را باز کند.

حضرت علی علیه السلام فرموده اند که سیر هفتاد نوع مرض را معالجه و از شیوع بیماری های مسری جلوگیری می کند. خلاصه سیر سبزی بسیار مفیدی است که خواص بسیاری دارد. در خاتمه توصیه می کنم که در مواقع همه گیر شدن امراض مسری خوردن سیر را فراموش نکنید و استفاده از آن را به دیگران هم تذکردهید.

منبع: مجله پزشک شهر

لینک مرتبط: ریه ‌هایتان را با سیر از آلودگی هوا نجات دهید!(قسمت اول)

ریه ‌هایتان را با سیر از آلودگی هوا نجات دهید!(قسمت دوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ