شوید یا شبد فرقی نمی کند هر دو نطفه را کم می کند!

jalalvand
شوید(شبد) سبزی است از آن به صورت تازه مصرف می شود و کمتر کسی را پیدا می کنید که آن را به صورت خام مصرف کند. اما تنها در یک جا مردم تمایل پیدا می کنند این سبزی را به صورت خام مصرف کنند و جایی نیست بجز باشگاه های ورزشی، آن هم به منظور لاغری و چربی سوزی! البته خبر ندارند که ممکن است خوردن زیاد شوید آن ها را نا با رور کند!

قبل از اینکه به عوارض استفاده از شوید بپردازیم ابتدا از خوبی های آن برای شما می گوییم. طبع شوید گرم و خشک است. شوید به هضم بهتر غذا کمک می‌کند اگر معده ضعیفی دارید یا به صورت ناخواسته غذای زیادی مصرف کرده‌اید، برای کمک به هضم غذا می‌توانید از شوید استفاده کنید.

مصرف شوید باعث بهبود دل‌پیچه می‌شود. آن دسته از افرادی که سنگ کلیه دارند در کنار مصرف سایر داروهای خود باید از شوید استفاده کنند چون شوید اثرات مثبتی در دفع سنگ کلیه دارد.

اضافه کردن شوید به گوشت در حال پخت ، باعث سریع‌تر پخته شدن گوشت می‌شود ضمن آنکه بوی بد و ناخوشایند گوشت در حال طبخ را از بین می‌برد. مصرف زیاد شوید برای افرادی که مزاج آن‌ها گرم است می‌تواند مضر باشد.

 استفاده زیاد از شوید می‌تواند باعث ضعیف شدن قوه بینایی شود و عملکرد کلیه و مثانه را کاهش می‌دهد. افرادی که تمایل به بارداری دارند باید به این نکته توجه کنند که مصرف زیاد شوید باعث کاهش نطفه می‌شود.

برای کم کردن این عوارض یا به عبارت واضح‌تر اصلاح این عوارض، باید همراه با شوید کمی آب‌لیمو یا آبغوره استفاده کرد. شوید را می‌توان به صورت تازه ، خشک کرده یا دم‌نوش مصرف کرد.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: از خواص دارویی “شوید” چیزی می دانید؟

با خواص معجزه آسای میوه ها آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ