پدر و مادرها از چه زمانی دیگر نباید لب‌های فرزندشان را ببوسند؟

مهرناز زاوه
بوسیدن لب بچه‌ها توسط پدر و مادر در طولانی مدت می‌تواند نتایج مغایری به همراه داشته باشد.

بوسیدن لب بچه‌ها توسط پدر و مادر در طولانی مدت می‌تواند نتایج مغایری به همراه داشته باشد. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تماس دهان به دهان اعضای خانواده به نوعی نشانه‌ی ابراز عشق و محبت است یا نوعی معصیت غیرمعمول؟ دکتر شارلوت رزنیک معتقد است که والیدن نباید در هیچ سنی لب‌های فرزند خود را ببوسند. او می‌گوید: اگر شروع کنید به بوسیدن لب فرزندتان، چه زمانی می‌خواهید این کار را متوقف کنید؟ وقتی بچه به سن چهار یا پنج سالگی می‌رسد، آگاهی و هشیاری جنسی او کم کم رشد می‌کند، بوسیدن لب‌ها می‌تواند منجر به تحریک او شود. به علاوه دیدن پدر و مادرانی که لب‌های فرزندشان را می‌بوسند اغلب برای دیگران مایه‌ی خجالت محسوب می‌شود.
در همین ارتباط، خانمی به نام شریل که عادت دارد لب‌های سه فرزند خود، کایدون هفت ساله، الای هشت ساله و جوردن پسر ۱۶ ساله خود را ببوسد می‌گوید اصلا از این کار پشیمان نیست. او می‌گوید: بسیار خنده‌دار و تاسف آور است که بسیاری از مردم این کار را یک حرکت جنسی تلقی می‌کنند. من به حرف آنها اهمیت نمی‌دهم. هرگز بوسیدن لب‌های پسر ۱۶ ساله‌ام را کنار نمی‌گذارم و او هم همینطور.
خود جوردن می‌گوید: «من سال‌هاست که لب مادرم را می‌بوسم و این کار برای من بسیار طبیعی است». یکی از دلایل این نزدیکی بین مادر و پسر آن است که پدر جوردن وقتی او خیلی کوچک بود آنها را ترک کرد. شری می‌گوید: بوسیدن لب‌ها نشان دهنده‌ی مهر و محبت بیشتر است.
منبع: thehealthsite

بلوغ زودرس را جدی بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
بهروز

بهروز

1398-09-18 - 16:04 پاسخ

خیلی هم درست و عالی