چطور بهترین برس‌های آرایشی را انتخاب کنیم-قسمت دوم

مهرناز زاوه
پیدا کردن یک برس آرایشی مناسب کار سختی نیست؛ اما نباید در خرید یک برس خوب به جوانب اقتصادی آن فکر کرد. بهتر است برای خرید آن پول بیشتری خرج کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

در ادامه‌ی قسمت اول به شما یاد می‌دهیم که چگونه مناسب‌ترین برس‌ها را برای لوازم آرایشی مختلف انتخاب کنید.
برس سایه چشم
بسیاری از خانم‌ها از یک برس خاص برای استفاده از انواع سایه چشم‌هایشان استفاده می‌کنند که قطعا انتخاب خوبی نیست. شما می‌توانید برای آرایش چشم‌ها از برس‌هایی با اندازه‌های مختلف، شکل‌های متفاوت و کارکردهای ویژه استفاده کنید. سایه چشمی که در وسط پلک زده می‌شود، به یک قلم موی متوسط با موی نرم نیاز دارد. اگر برس انتخابی شما خیلی کوچک باشد، سایه چشم کمی غیر‌طبیعی جلوه خواهد کرد. برس‌های خیلی بزرگ نیز باعث می‌شوند که سایه چشم از محدوده خود خارج شود و پلک فوقانی و تحتانی را نیز در بر گیرد. با این حال، اگر می‌خواهید چشم‌های خود را با یک سایه روشن‌تر از سایه زیر ابرو آرایش کنید، بهتر است از یک قلم موی بزرگ‌تر با موهای نرم‌تر استفاده کنید.
همه سایه‌های چشم امروزی پودری نیستند. سایه‌ها نیز مثل سایر محصولات آرایشی انواع مختلف دارند. شما می‌توانید بسیاری از این محصولات مانند کرم، کیک، موس و ژل‌ها را با استفاده از انگشتان خود روی پوست پخش کنید. با این حال، مداد سایه و برخی از مایعات با ابزار مخصوص به خود عرضه می‌شوند.
برس ابرو
خانم‌های امروزی کمتر از برس ابرو استفاده می‌کنند، اما هنوز هم این برس‌ها در بازار به فروش می‌رسند. بسیاری از برس‌های جدید به همراه محصولات جدید عرضه می‌شوند. برس‌های قدیمی هم که از یک طرف مودار و از طرف دیگر دندانه‌دار بودند، هنوز در دسترس هستند. برس‌هایی که به همراه محصولات شرکت بیوتی عرضه می‌شوند، از یک طرف پهن و از طرف دیگر باریک هستند. این طراحی کمک می‌کند که مقدار مشخصی از محصول انتخابی خود را برداشته و روی صورت بمالید.
برس ریمل
برس‌های ریمل امروزی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با محصولات مختلف سازگار باشند. به عنوان مثال، شرکت اورئال یک برس اپلیکاتور پوششی را برای آرایش پایه و یک برس دندانه‌دار را برای استفاده از ریمل تدارک دیده است. ریمل‌های مژه شرکت کاور گرلز هم با یک برس پلاستیکی عرضه می‌شوند. برخی از برس‌های ریمل مژه و ابرو صاف هستند و برخی دیگر زاویه‌دارند. برخی از آنها کوتاه بوده و برخی نیز بلند ساخته می‌شوند. کلید استفاده درست از ریمل، پیدا کردن محصولی است که دوست دارید و به کارخانه تولیدکننده اش اعتماد دارید.
برس لب
با اینکه خانم‌های امروزی چندان از برس‌های لب استفاده نمی‌کنند، اما با این حال هنوز خیلی‌ها دوست دارند برای آرایش لب از برس‌های لب کمک بگیرند. بسیاری از محصولات آرایشی لب که در بازار به فروش می‌رسند، با برس اپلیکاتور مخصوص به خود عرضه می‌شوند. در صورتی که محصول انتخابی شما فاقد برس باشد، می‌توانید از برس‌های تخت استفاده کنید. این برس‌ها با انواع رژ لب، کرم و موس قابل استفاده هستند و در استعمال این مواد دقت بالایی دارند.
برس کرم پودر
برس پودر آخرین موردی است که به آن می‌پردازیم. این برس‌ها معمولا با کرم پودر و مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا آرایش شما را روی صورت تثبیت کنند. این برس‌ها بزرگ‌ترین و نرم‌ترین لوازم آرایشی هستند که معمولا دسته‌های بلند دارند تا به راحتی مورد استفاده قرار بگیرند. موی بلند و بسیار نرم این برس‌ها باعث می‌شود که مقدار مشخصی از مواد آرایشی به برس آغشته شود. بهترین گزینه برای این برس‌ها نرمی و حجم آن است. در واقع جمله «هرچه بزرگتر، بهتر» برای استفاده از این برس کاملا صادق است.
و در آخر…
پیدا کردن یک برس آرایشی مناسب کار سختی نیست؛ اما نباید در خرید یک برس خوب به جوانب اقتصادی آن فکر کرد. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید که فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی ارزان قیمت، تمام نیازهای آرایشی شما را تامین کنند. البته ممکن است در این فروشگاه‌ها محصولات خوبی را با قیمت مناسب خریداری کنید، اما بعضا بهتر است برای خرید آنها پول بیشتری خرج کنید تا نتایج بهتری بگیرید. به طور کلی، توصیه می‌شود که برس‌های آرایشی مورد نیاز خود را از فروشندگان معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری نمایید.
منبع: thebeautybiz

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ