داروهای قاچاق در انبار داروخانه ها چه می کند؟!

jalalvand
رئیس جامعه متخصصین داخلی ضمن اشاره به وفور داروهای قاچاق و تاریخ گذشته در انبار برخی داروخانه‌ها، گفت: «به غیر از قاچاق، نمی‌توان نام دیگری بر روی این داروها گذاشت. چراکه جزء فارماکوپه دارویی ایران نیستند.»

ایرج خسرونیا با بیان اینکه این داروها توسط مامورین دانشگاه‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرند و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود، تصریح کرد: «گاهی نیز داروخانه‌ها توسط دادستانی جرایم پزشکی مورد بازدید قرار می‌گیرند و داروهایی که مجوز پخش ندارد، شناسایی می‌شوند. پرونده این داروخانه‌ها به تغزیرات و سازمان نظام پزشکی ارجاع می‌شود که در سازمان نظام پزشکی بین 3 تا 6 ماه محرومیت از کار برای مسئول فنی داروخانه صادر می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «بنابراین مردم باید سعی کنند که از خرید داروهای غیرمجاز حتما خودداری کنند. از افراد عادی دارو نخرند و دقت کنند که داروی خریداری شده دارای برچسب وزارت بهداشت باشد و اصلا تحت تاثیر تبلیغات ماهواره‌ای قرار نگیرند.»

خسرونیا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: «داروی دیگری که مورد مصرف آن به صورت قاچاق، بسیار زیاد است، داروهای زیبایی و جوان‌سازی پوست است که آنها نیز توسط ماهواره‌ها تبلیغ و درب منازل به مردم تحویل می‌شود. این داروها نیز هیچ‌گونه مجوزی از وزارت بهداشت ندارد.»

وی ادامه داد: «مشکل بعدی فرایند فروش دارو در داروخانه‌ها و همچنین معابری چون خیابان ناصرخسرو است که اتفاقا فروشندگان آنها افراد عوام و بی‌سواد هستند. مردم باید بدانند که عموم این داروها تاریخ گذشته هستند و به صورت قاچاق تامین می‌شوند و از آنجاکه خارج از یخچال نگهداری می‌شوند، قابل مصرف نیستند. لذا اگر کسی آنها را مصرف کند ممکن است عواقب وخیمی برای او به همراه داشته باشد. بسیاری از این داروهای قاچاق در ترکیه و دبی تولید می‌شوند و از طریق مرزها به صورت قاچاق یا توسط مسافران وارد می‌شوند.»

منبع: سپید آنلاین

لینک مرتبط: هشدار جدی؛ این دارو غیر قابل توزیع است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ