محبت والدین به یکدیگر در حضور کودک؛ بایدها و نبایدها

مهرناز زاوه
سوای کارهایی که در دوران رشد نوزاد باید انجام دهید – مثل داستان گفتن برای او، شیر دادن، خواباندن در تختخواب – باید سعی کنید که در مقابل او به همسرتان ابراز عشق و محبت کنید.

سوای کارهایی که در دوران رشد نوزاد باید انجام دهید – مثل داستان گفتن برای او، شیر دادن، خواباندن در تختخواب – باید سعی کنید که در مقابل او به همسرتان ابراز عشق و محبت کنید. این مسئله اهمیت فراوانی دارد. در واقع نخستین درس مربوط به شفقت و مهربانی از رفتار شما با یکدیگر نشات می‌گیرد. فقط حواستان باشد که زیاد در محبت کردن افراط نکنید.
کاری که باید انجام دهید
سعی کنید کارهایی انجام دهید که باعث افزایش عشق و محبت شما به شکل ظریف و زیرپوستی خواهد شد:
-وقتی خاطرات زیبای خود را در ساحل دریا، خرید در فروشگاه زنجیره‌ای یا پیک نیک با بچه‌ها به خاطر می‌آورید دست هم را بگیرید. این کار به بچه‌ها لذت و سرخوشی با هم بودن را به شکل ساده نشان خواهد داد.
-اغلب مواقع یکدیگر را در آغوش بگیرید. وقتی والدین این کار را انجام می‌دهند، این مسئله باعث می‌شود که کودک در خانه از این مسئله اطمینان خاطر پیدا کند که فضای خانه، فضای امنی است.
-اغلب مواقع کنار هم بنشینید. این مسئله باعث می‌شود که کودک ببیند چقدر از انس و الفتی که بین شماست لذت می‌برید. از طرفی به او کمک می‌کند که به خلوت و با هم بودنتان احترام بگذارد.
-به شانه‌ی هم تکیه دهید. این حرکت نشانه‌ی حمایت شما از یکدیگر است.
کارهایی که نباید بکنید
-سعی کنید عکس‌های مستهجن را دم دست نگذارید. برخورد کودک با این تصاویر می‌تواند بر ذهن او تأثیر بگذارد و باعث شود او خیلی زود به مسائل جنسی فکر کند.
-این مسئله را روشن نکنید که می‌خواهید با هم رابطه‌ی جنسی داشته باشید. رابطه‌ی جنسی یک مسئله شخصی است و باید حریم شخصی خود را حفظ کنید. سعی کنید در مقابل او پیش از آنکه به تختخواب برود درِ اتاقتان را عامدانه محکم نبندید. اگر کودکتان شما را حین رابطه جنسی دید، زیاد آشفته نشوید. 
منبع: medicaldaily

اشتباهات رایج والدین در تربیت فرزندان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ